عصر خودرو

برنامه تبدیل ایران به قطب تولید آلومینیوم در منطقه

عصر بازار- خط چهار تولیدآلومینیوم ایران راه‌اندازی شد.

برنامه تبدیل ایران به قطب تولید آلومینیوم در منطقه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، آیت الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین افتتاح و راه اندازی خط چهار تولید مجموعه آلومینیوم ایران با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید با همت مسئولین استان، گام های بلندتری را برای حل مشکل صنایع نیمه ورشکسته و احیای واحدهای صنعتی استان مرکزی بردارد،گفت:باید با برنامه ریزی مدون و طی یک فرآیند علمی و منطقی؛ مجموعه هایی صنعتی که با مشکلات روبرو هستند را به مسیر اصلی تولید، کار و فعالیت بازگردانیم.

    آیت الله دری نجف آبادی با تقدیر از مدیریت آلومینیوم سازی ایران، اقدامات صورت گرفته در زمینه بهینه سازی خط چهار این مجموعه را ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت تولید آلومینیوم در استان مرکزی می بایست حداقل به یک الی یک ونیم میلیون تن برسد.

    امام جمعه اراک تصریح کرد:در حال حاضر تولید آلومینیوم در کشور ما حدود پانصد هزار تن است، در کشور چین که سابقه  طولانی این صنعت را هم در گذشته نداشته؛ با احداث یکصد و هفت کارخانه آلومینیوم سازی، سالانه سی و دو میلیون تن تولید دارند.

    وی با بیان اینکه امارات متحده عربی سالانه یک ونیم میلیون تن و روسیه یک هزار و هشتصد تن تولید دارد افزود: همگی باید دست به دست هم داده و با کوشش و تلاش مضاعف، تولید ناخالص ملی را بالا ببریم و همگی در رشد و شکوفایی سهیم باشیم.

    استاندار استان مرکزی نیز با تقدیر از مجموعه مدیریتی آلومینیوم سازی ایران گفت: برای بهینه سازی خط 4 این مجموعه تلاش بسیاری شد و این مهم در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و برگ زرین دیگری از افتخار و سازندگی برای صنعت گران صنعت آلومینیوم کشور رقم خورد.

    زمانی قمی اظهار امیدواری کرد: ان شالله با همین روحیه، جدیت  و بردباری صنعت آلومینیوم کشور به روزهای درخشان و شرایط ایده آل برسد.

    مدیرعامل آلومینیوم سازی ایران نیز با اشاره به اهداف بهینه سازی خط 4 گفت: تصفیه گازهای سلول های الکترولیز احیا با راندمان 98 درصد تکنولوژی روز فرانسه، تولید آلومینیوم با کیفیت رقابتی و مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیز کارگاه به سیستم اتوماسیون، صرفه جویی و کاهش مصرف برق در فرآیند تولید، حفظ سهم تولید آلومینیوم در برنامه کلان کشور و صرفه جویی در مصرف مواد اولیه بخشی از اهداف افتتاح این خط است.

    بهمن اخوان با اشاره به وضعیت بحرانی بزرگترین مجموعه ایرالکو در سال گذشته گفت: در ابتدای حضورم در این مجموعه صنعتی این واحد هزار و 300 میلیارد دلار بدهی و 280 میلیارد دلار زیان‌دهی داشت افزود: حساب‌ها و انبارها خالی بود و می‌بایست در پایان ماه 30 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شد و شرکت در مرحله  ورشکستگی قرار داشت.

    وی ادامه داد: ما شعار را تبدیل به شعور و شعور را تبدیل به کار و سازندگی کردیم و نتیجه اقدامات چند ماه گذشته افتتاح کارگاه تولید 50 هزار تنی بیلت در اردیبهشت ماه و راه‌اندازی خط چهار می باشد.

    وی تصریح کرد: تامین اعتبار برای بهسازی و راه‌اندازی خط چهار از محل بستانکاری هایی تامین شد که ضمانتی بابت بازپرداخت آنها داده نشده بود ولی با پیگیری قاطعانه طلب وصول و هزینه خط چهار شد.

    مدیرعامل آلومینیوم ساری ایران با اشاره به خروج این مجموعه از ذیل ماده 141 از بازگشایی نماد بورس ایرالکو خبر داد و گفت: آلومینیوم ایران از یک بنگاه ورشکسته سیاسی به یک بنگاه اقتصادی و تولیدی تبدیل شده است.

    بهمن اخوان توقف فروش محصولات به صورت تهاتر، تلاش برای ساماندهی و بهبود وضعیت دارایی‌های شرکت، ساماندهی قراردادها و پیمانکاران شرکت از طریق اصلاح ساختار سازمانی مربوطه، کسب سود بالغ بر 8 میلیارد تومان در سه ماهه نخست سال جاری، خرید مواد اولیه بدون واسطه را از جمله اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.

    برچسب ها