عصر خودرو

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک مطرح کرد؛

تسهیل معاملات پتروشیمی ها با ورود حقیقی ها به بورس کالا

عصر بازار- برخی از محصولات عرضه شده در تالار پتروشیمی بورس کالای ایران در حال حاضر با مازاد عرضه روبه رو هستند و شرکت های پتروشیمی نیز قادر به ذخیره سازی این مواد نیستند، از این رو ورود حقیقی ها به تالار پتروشیمی می تواند سبب تسهیل معاملات این گروه از کالاها شود.

تسهیل معاملات پتروشیمی ها با ورود حقیقی ها به بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از نیپنا، عباسعلی متوسلیان، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب گفت: برخی از محصولات در حال حاضر با رقابت روبه رو نیستند و شرکت های پتروشیمی هم نمی توانند بیش از 8 روز این کالاها را در انبارهایشان نگهداری کنند، از این رو حضور حقیقی ها در معاملات این محصولات رویدادی منطقی و درست است.

    وی با اشاره به لزوم تامین مواد برای صنایع پایین دست در برهه های زمانی مختلف، گفت: از نظر انجمن ملی صنایع پلاستیک، اتخاذ سازوکارهای کارا در عرضه مواد در بورس کالا که موجب شود واحدهای تولیدی به مواد اولیه خود برسند و عرضه و تقاضا نیز دچار بحران نشود، اتفاقی مثبت در راستای رشد تولید و به نفع صنعت است.
    رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک همچنین با اشاره به اینکه باید به سوی اقتصاد آزاد برویم، گفت: تصمیم ورود حقیقی ها به معاملات محصولات پتروشیمی در زمان مناسب انجام شده و فراهم کردن شرایط قرارگرفتن کل میزان عرضه و تقاضا در بستر بورس نیز از رویدادهای مثبت است.
    وی در ادامه افزود: برای محصولاتی که عرضه و تقاضای آنها همخوانی دارد و بحرانی نداریم، حقیقی ها و خریداران خرد باید بتوانند با مداراکی مانند پروانه بهره برداری، تامین مواد کنند، از سوی دیگر برخی از محصولات پتروشیمی نیز با مازاد مصرف روبه رو هستند و از این رو ورود حقیقی ها به بورس کالای ایران برای تامین مواد اولیه خود، شرایط بازار را بهبود می بخشد.

    برچسب ها