عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

ایران روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌کند

عصر بازار- معاون وزیر نفت از افزایش مقاصد صادراتی گاز ایران خبر داد و گفت: میزان صادرات گاز ایران به ۴۲ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

ایران روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب گاز صادر می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، حمیدرضا عراقی با اشاره به این که امضای قرارداد صادرات گاز ایران به عراق از جمله برنامه‌های راهبردی دولت یازدهم با هدف افزایش صادرات بود، تصریح کرد: همسو با اجرای این قرارداد، ایران از مدت‌ها قبل بخش مربوط به خود را تکمیل و در انتظار آمادگی طرف عراقی برای باز کردن شیرهای گاز بود که این مهم نیز چندی پیش، به لطف خدا انجام شد.

    وی افزود: میزان صادرات گاز ایران با آغاز صادرات به عراق به روزانه 42 میلیون مترمکعب رسید.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که برنامه تکلیفی صادرات گاز برای سال آتی نیز جدا از برنامه‌های تدوین‌شده قبلی نیست، گفت: صادرات به کشورهای همسایه بر اساس قرارداد ادامه خواهد داشت، ضمن آن که میزان صادرات گاز و بازارهای هدف به مرور افزایش می‌یابد.

    عراقی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های صادراتی از جمله اجرای خط لوله انتقال گاز ششم سراسری و تاسیسات تقویت فشار گاز روی این خط، از برنامه‌های جدی ایران برای افزایش سهم خود در بازار تجاری گاز به ویژه کشورهای همسایه است که بر اساس برنامه‌ای مدون، در حال انجام است.

    معاون وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن کارنامه شرکت ملی گاز ایران در دولت یازدهم، تصریح کرد: وقتی شرکتی همفکر، هم‌جهت، همسو و بدون تنش باشد، می‌تواند کارهای بسیار سخت را به خوبی انجام دهد که این موضوع در شرکت ملی گاز ایران صادق است.

    وی تاکید کرد: همسو و همفکر بودن کارکنان شرکت ملی گاز سبب شد گاز روی ریل خود و به سمت توسعه پایدار حرکت کند.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به رویکرد مثبت جهانیان به گاز طبیعی به عنوان پاک‌ترین حامل انرژی، تصریح کرد: گاز در زندگی، تولید و در توسعه اقتصادی مردم حضور دارد و به نظر من، اگر گاز نباشد، اصلاً اقتصاد حرکت نمی‌کند.

    عراقی تصریح کرد: نقش محوری گاز در اقتصاد کشور دلیلی برای مصرف بی رویه آن نیست، باید با بهینه مصرف کردن، نسل آینده را از این نعمت بی بهره نگذاریم.

    برچسب ها