عصر خودرو

وزیر کشاورزی روسیه؛

روسیه دوباره بزرگ‌ترین صادرکننده گندم جهان می‌شود

عصر بازار- وزیر کشاورزی روسیه گفت: انتظار می رود که صادرات گندم روسی در سال جاری میلادی به یک رکورد جدید برسد و عنوان مجدد بزرگ ترین صادر کننده گندم جهان را به خود اختصاص دهیم.

روسیه دوباره بزرگ‌ترین صادرکننده گندم جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، «الکساندر تکاچف» گفت: این کشور در سال کشاورزی خود که در سال 2017 و 2018 میلادی قرار گرفته، عنوان مجدد بزرگ ترین صادرکننده گندم جهان را به خود اختصاص خواهد داد. 

    وی در مصاحبه با این شبکه گفت: دلایل زیادی وجود دارد که روسیه صادرکننده برتر گندم جهان باشد. وی تصریح کرد، انتظار می رود صادرات غلات روسیه در سال کشاورزی 2017-2018 میلادی می تواند به 40 میلیون تن برسد.

    ضمن اینکه در سال جاری میلادی هم برآورد می شود که صادرات گندم روسیه به یک رکورد جدید دست پیدا کند؛ این درحالی است که پیش از این وزیر کشاورزی روسیه گفته بود، صادرات غلات روسی در سال 2017 میلادی به 38 میلیون تن خواهد رسید و مجموع برداشت غلات بین 103 تا 105 میلیون تن ارزیابی می شود. 

    بر همین اساس پنچ شنبه هفته گذشته «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد، واردات گندم روسی به ونزوئلا به زودی کلید خواهد خورد و روسیه ماهانه 60 هزار تن گندم به ونزوئلا صادر خواهد کرد.

    برچسب ها