عصر خودرو

نوسان ۵۶ تومانی دلار در یک ماه

عصر بازار- دلار آمریکا در مرداد امسال با رکوردهای جدیدی در سال جاری روبرو شد و ۵۶ تومان نوسان پیدا کرد و بالاترین نرخ در سال جاری را نیز در بازار غیر رسمی تجربه کرد.

نوسان ۵۶ تومانی دلار در یک ماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ‌دلار آمریکا در یک ماه گذشته با تغییر و تحولاتی همراه شده است.

    دلار در روزهای گذشته با شیبی ملایم با روند صعودی همراه شد و بعد از چند ماه از کانال 3700 تومان خارج و به کانال 3800 تومان وارد شده است.

    دلار آمریکا در ابتدای این ماه با نرخ 3775 تومان در بازار آزاد فروخته شد و در ادامه با روند صعودی به 3779 تومان و بعد هم به 3800 تومان رسید.

    در روزهای بعد این نوع نرخ با ادامه حرکت خود در مسیر افزایشی، در هشتمین روز ماه به 3812 تومان رسید و در ادامه این روند 3819 و 3821 تومان عرضه شد.

    در روزهای بعد و در میانه ماه نرخ دلار به 3826 تومان رسید. در ادامه و با عبور از نیمه ماه دلار تا حدودی با روند کاهشی همراه شد و قیمت آن به 3815 تومان و بعد 3812 تومان رسید. اما در روزهای پایانی مرداد ماه بار دیگر روند آن معکوس شد و به 3820 تومان رسید. در نهایت در آخرین روز ماه قیمت دلار به 3828 تومان رسید که بالاترین قیمت دلار در یک ماه گذشته و همچنین در سال 1396 به حساب می‌آید.

    در مجموع دلار آمریکا در این ماه پر نوسان ترین ماه خود را در سال جاری طی کرده است و در این بازه زمانی 56 تومان نوسان و تغییر قیمت داشته است که این میزان نوسان رکوردی برای این نوع ارز تعیین کننده، در سال جاری محسوب می‌شود.

    افزایش نرخ دلار البته هنوز به رقم‌ آن در سال پایانی دولت دهم (1391) که به 3980 تومان رسیده بود، نرسیده است.

    از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در مقطعی بر بازار سکه نیز تاثیر گذاشت و قیمت‌ها را در بازار سکه با افزایش قیمت مواجه کرد؛ به طوری که قیمت سکه تمام در میانه‌های ماه به یک میلیون و 223 هزار تومان رسید.

    برچسب ها