عصر خودرو

یک مقام مسئول عنوان کرد:

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی "ثاخت" برای پوشش ریسک

عصر بازار- یک مقام مسئول گفت: به منظور لزوم پوشش ریسک های صنعت ساختمان سرمایه "ثاخت" از ۳ هزار میلیارد ریال به ۶ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران در حال انجام است.

افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی "ثاخت" برای پوشش ریسک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، رضا کامرانی، مدیرعامل هلدینگ بین المللی توسعه ساختمان از صنعت ساختمان به عنوان یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی کشور نام برد و گفت: طی سه سال اخیر بر اثر عدم تحقق درآمدهای نفتی پیش بینی شده، کاهش سهم بودجه عمرانی کشور، کاهش قدرت خرید مردم و طولانی شدن انتظار مردم به امید بهبود شرایط اقتصادی، تقاضای بخش ساختمانی با افت چشمگیری مواجه شده است.

    وی ادامه داد: به طوری که در این مسیر میانگین سطح قیمت ها به میزان زیادی کاهش یافت تا به این واسطه سود ناشی از ساخت و ساز کاهش یابد.

    به گفته این مقام مسئول ، در حال حاضر صنعت ساختمان با افزایش تجمعی عرضه با توجه به تعداد پروانه های ساخت صادره به نسبت به تقاضا و عدم تطابق ساخت و ساز با نیاز مصرفی در بسیاری از مناطق و بخش های بازار به خصوص در شهرهای بزرگ و بعضی شهرهای حاشیه ای مواجه است.

    مدیر عامل " ثاخت" اظهارداشت: مجتمع تجاری توریستی نارنجستان 2، مجتمع تجاری سعدی شیراز، مجتمع چند منظوره مگاپارس، مجتمع تجاری تفریجی تیسا یک،  ساختمان پزشکان افق سینا، برج های مسکونی رویای کیش، مجتمع تجاری اداری اسپارو و مجتمع مسکونی دیدار به عنوان پروژه هایی این شرکت محسوب می شوند که در اولویت تکمیل قرار دارند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر این مجموعه  39 پروژه با زیر بنای کل یک میلیون و 419 هزار و 444 متر مربع در دست اجرا دارد،گفت: آخرین برآورد ساخت این پروژه‌ها 27 هزار و 572 میلیارد ریال است و در مجموع پروژه های در دست اجرای این شرکت از پیشرفت فیزیکی 66 درصدی برخوردارند.

    به گفته کامرانی این شرکت بورسی در ادامه فعالیت های خود 9 پروژه در دست مطالعه دارد که  مجموع زیربنای آنها بر اساس طرحهای اولیه 863 هزار و 681 متر مربع است.

    کامرانی با اشاره  به ریسک های حاکم بر صنعت ساختمان،عنوان کرد: به منظور پوشش این ریسک ها سرمایه "ثاخت" از 3 هزار میلیارد ریال به 6 هزار میلیارد ریال افزایش یافته که از محل آورده نقدی و مطالبات حال  شده سهامداران در حال انجام است.

     

    برچسب ها