عصر خودرو

رویترز:

کسری حساب جاری انگلیس بیش از برآوردها است

عصر بازار- دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد: کسری حساب جاری انگلیس از آنچه در سال ۲۰۱۵ ذکر می‌شد بیشتر است و در بالاترین میزان خود در میان اقتصادهای بزرگ دنیا قرار دارد.

کسری حساب جاری انگلیس بیش از برآوردها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور از آنچه در سال 2015 تصور می‌شد بالاتر است.

    بر اساس اعلام این موسسه کسری حساب جاری انگلیس در میان اقتصادهای بزرگ جهان در بالاترین حد قرار دارد.

    کسری حساب جاری انگلیس از زمان رای مردم به خروج این کشور از اتحادیه اروپا اهمیت بیشتری پیدا کرده و علی‌رغم اینکه طی ماه‌های گذشته کاهش نسبی یافته است اما در حدی قرار دارد که در دیگر اقتصادها می‌توانست به یک بحران بزرگ ارزی منجر شود.

    مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که این کشور به ده‌ها میلیارد پوند سرمایه‌گذاری خارجی برای متعادل کردن تراز تجاری خود نیاز دارد و عملاً به لطف کشورهای خارجی چشم دوخته است.

    دفتر آمار ملی انگلیس در گزارشی که امروز منتشر کرد اعلام کرد که کسری حساب جاری این کشور در سال 2015، 98 میلیارد پوند بوده است که معادل 5.2 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور است. این دفتر پیشتر کسری حساب جاری انگلیس در سال 2015 را تنها 80 میلیارد پوند برآورد کرده بود.

    یکی از اصلی‌ترین دلایل بالا رفتن رقم این ارزیابی افزایش پرداخت بهره از سوی شرکت‌های انگلیسی به شرکت‌های خارجی بوده است.

    برچسب ها