عصر خودرو

یک مقام مسئول با اشاره به انجام معاملات وکالتی در بورس گفت:

جای معاملات خرید دیون در بازار سرمایه خالی است

عصر بازار- در حال حاضر معاملات وکالتی در بورس اوراق بهادار صورت می گیرد و دستورالعمل این نوع معاملات تحت عنوان "دستورالعمل نحوه انجام معاملات وکالتی اوراق بهادار" مصوب ۳ بهمن ۱۳۸۸ به تصویب هیات مدیره سازمان بورس رسیده که در سایت سازمان بورس موجود است.

جای معاملات خرید دیون در بازار سرمایه خالی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدعلی شیری زاده مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس درباره انجام معاملات وکالتی در بورس گفت: در برخی از بخش های این دستورالعمل اصلاحاتی صورت گرفته است، به طور مثال کارگزار فروشنده سهام باید مبالغ حاصل از فروش را صرفا به حساب اصیل و مالک سهام واریز نماید و اجازه ندارد مبالغ را به حساب وکیل واریز کند.

    این مقام مسئول در مورد راه اندازی معاملات دیون نیز اظهارداشت: در حال حاضر ابزاری برای چنین معاملاتی در بازار سرمایه ایران طراحی نشده است، هرچند در سایر بورس های دنیا این گونه معاملات انجام می گیرد.

    وی افزود: فرایند معاملات دیون به صورتی است که آن دسته از شرکت هایی که کار خرید دیون را تحت عنوان "فاکتورینگ" انجام می دهند، به پشتوانه اسناد دیونی که خریداری کرده اند، در قالب صندوق های مختلف اوراق قابل معامله طراحی می کنند.

    شیری زاده خاطرنشان کرد: امید هست در آینده ای نه چندان دور شاهد طراحی چنین ابزارهایی در بازار اوراق بهادر خود نیز باشیم.

    برچسب ها