عصر خودرو

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

بهبود شرایط و چشم انداز روشن ذوب آهن

عصر بازار- صادقی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از بهبود شرایط این شرکت با افزایش تولید، کاهش بدهی ها، توسعه صادرات ، کاهش قیمت تمام شده و ... خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این شرکت چشم انداز روشنی دارد.

بهبود شرایط و چشم انداز روشن ذوب آهن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، صادقی گفت: طبق آمار در چهار ماه گذشته بیشترین صادرات این شرکت به کشورهای عمان ، امارات متحده عربی ، اردن ، مصر و ... بوده است ضمن اینکه صادرات به کشورهایی همچون تایلند و برخی کشورهای اروپایی نیز صورت گرفته است. حجم صادرات ذوب آهن طی 4 ماه گذشته 476 هزارتن بود که با نرخ بین المللی صورت گرفت و ارزش آن بالغ بر 200 میلیون دلار است . این در حالی است که ذوب آهن در سال گذشته در مجموع 700 هزارتن صادرات داشت .

    وی در خصوص نرخ محصولات فولادی گفت : هم اکنون نرخ این محصولات واقعی است و با تمهیدات مختلف کنترل می شود تا فشاری بر مصرف کننده وارد نیاید . در واقع نرخ محصولات فولادی در کشور هنوز کمتر از نرخ های بین المللی است در حالیکه در تمام دنیا، نرخ این محصولات در داخل نسبت به نرخ های بین المللی بیشتر است و تنها در ایران این موضوع برعکس است .

    مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به آخرین جلسه تولید کنندگان فولاد با مهندس نعمت زاده وزیر سابق صنعت ، معدن و تجارت گفت : در آن جلسه مقرر شد واحدهای فولادی، عرضه های داخلی مناسبی داشته باشند تا نرخ این محصولات فشاری بر مصرف کنندگان وارد نکند . در این بین مقابله با دامپینگ کشورهایی که محصولات بی کیفیت صادر می کنند نیز مهم است .

    صادقی در خصوص سیاست های صادراتی این شرکت اظهار داشت: در حال نهادینه کردن صادرات در کشورهایی هستیم که بازار مطمئن، ثابت و همیشگی دارند و بازارهای مقطعی مدنظر نیست .

    وی همچنین در خصوص تولید ریل گفت: تولید 20 هزارتن ریل U33 در برنامه شهریور ماه ذوب آهن قرار دارد و پس از آن نیز 20 هزارتن دیگر تولید می شود . در واقع مطابق قرارداد در مجموع 40 هزار تن ریل U33 تولید و تحویل راه اهن جمهوری اسلامی می شود که بابت بدهی ذوب آهن به راه آهن است . در تولید ریل ، مشکل اصلی این است که راه آهن توان پرداخت بهای ریل را ندارد اما توافقات خوبی بین این دو سازمان صورت گرفته تا تولید ریل و پرداخت بهای آن امکان پذیر شود .

    مدیرعامل ذوب آهن ادامه داد: تولید تیرآهن های بال پهن با سایز های بزرگ تر از محصولات کنونی ، تا پایین فصل پاییز در نورد 650 این شرکت آغاز می شود که قطعاً منافع اقتصادی خوبی برای ذوب آهن خواهد داشت .

    وی تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده فولاد کشور، با مجموعه اقدامات انجام شده از زیان دهی خارج شد و به یک واحد تولیدی سود ده تبدیل شد . در واقع این اقدامات و از جمله مدیریت صرفه جویی و نهضت کاهش قیمت تمام شده موجب شد ، قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن در سال جاری با وجود تورم ، افزایش قیمت مواد اولیه و ... نسبت به سال 94 کمتر باشد .

    صادقی با اشاره به شرایط خوب ذوب آهن و افزایش تولید این مجتمع عظیم صنعتی گفت : ذوب آهن یک کشتی به گل نشسته بود که از آن شرایط خارج شد و به مرحله سوددهی رسید تا بتواند به تدریج بدهی های سنگین خود را پرداخت کند.

    وی افزود : پرداخت بدهی های سازمان ها و معادن آغاز شده و این بدهی ها بسیار کاهش یافته است . بدهی های مالیاتی در حال تهاتر است و بدهی به بانک ها از جمله بدهی 700 میلیارد تومان به بانک رفاه نیز پرداخت می شود . پرداخت این بدهی ها به تدریج و طی 5 سال صورت می گیرد تا ذوب آهن اصفهان دوباره تبدیل به یک واحد اقتصادی پیشرو شود که توان تولید محصولات مهم و صادراتی در سطح گسترده دارد .

    برچسب ها