عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

شهریور ماهی متفاوت در راه است

عصر بازار- مهمترین اولویت وزرای اقتصادی دولت دوازدهم حمایت از تولید ملی، اشتغال زایی و رونق صنایع کوچک است که منجر به رشد و رونق بازار سرمایه نیز می شود.

شهریور ماهی متفاوت در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی محمودی، مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص عملکرد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بازار این روزها هم در داخل کشور و هم در بازارهای جهانی شاهد اتفاق های مثبتی است، گفت: قیمت های جهانی به رشد خود در هفته های اخیر ادامه دادند و توانستند سقف های دو الی سه سال اخیر را بشکنند.

    وی با اشاره به اینکه بازار سرمایه کشور ما کامودیتی محور است، گفت: گروه های فلزات اساسی، مس و روی وزن سنگینی در بازار سرمایه و پرتفوی سرمایه گذاران دارند و با توجه به افزایش نرخ های جهانی، قیمت سهام این گروه نیز بالا رفته است.

    این فعال بازار سرمایه، با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود این گروه ها گزارش های 6 ماهه قابل قبولی داشته باشند، افزود: در این مدت با توجه به رشد قیمت های جهانی، سهام بزرگ در بازار شاهد رشد قیمت بودند و سهام کوچک غیر حبابی رشد کردند و حتی برخی نیز شاهد کاهش قیمت بودند.

    این کارشناس بازار سرمایه گزارش های 6 ماهه شرکت ها را خوب ارزیابی کرد و در پیش بینی شهریور ماه گفت: سال مالی اکثر شرکت های کارگزاری در شهریور ماه است و به همین دلیل کارگزارها در این ماه از میزان اعتبارها کم می کنند و به همین دلیل به طور سنتی در این ماه همیشه از این ناحیه فشار فروش در بازار رخ می دهد.

    به گفته محمودی با توجه به وضعیت خوب شرکت های فلزی، معدنی، پالایشی و پتروشیمی این ماه می تواند فرصت خوبی برای خرید توسط سرمایه گذارانی باشد که نقدینگی جدیدی داشته یا قصد خرید سهام در قیمت های مناسب را دارند.

    مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان در ادامه به تعیین تکلیف وزرای دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: انتخاب وزرا و رای بالای مجلس به وزرای اقتصادی اتفاق مثبتی برای بازار بود.

    به گفته وی وزرای اقتصادی دولت هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند چرا که در سالهای گذشته تجربه همکاری با یکدیگر را داشتند. آقای کرباسیان عمل گرا است و در گمرک نیز عملکرد قابل قبولی داشته که می تواند بازار سرمایه را امیدوار کند.

    این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد با روی کار آمدن این گروه فضای تولید به سمت اشتغالزایی و بهبود کسب و کار حرکت می کند. تقویت تولید داخلی و حمایت از صنایع داخلی از مهمترین اولویت های این گروه است. به نظر می رسد وزرای اقتصادی جدید دولت معتقدند با افزایش احتمالی نرخ ارز از تولید داخل حمایت کنند.

    وی حمایت از صنایع کوچک را برای دولت پر اهمیت دانست و افزود: با افزایش نرخ ارز صنایع از شرایط رکودی خارج می شوند . با توجه به شرایط خوب بازارهای جهانی، صادرات محصولات می تواند جانی دوباره به صنایع کشور بدهد.

    محمودی در خاتمه یپش بینی کرد: با توجه به متغیرهای پیش رو به نظر می رسد بازار سهام شاهد رشد باثبات و پایداری متاثر از رشد قیمت سهام بزرگ و گروه های بزرگ باشد که به تبع آن کل پرتفوی های بازار سرمایه منتفع خواهند شد.

    برچسب ها