عصر خودرو

برای توسعه بازار در آسیا؛

روس نفت ۴۹ درصد سهام دومین پالایشگاه بزرگ هند را خرید

عصر بازار- شرکت روس نفت روسیه برای تصاحب بیشتر سهم بازار خود در آسیا، ۴۹ درصد از سهام دومین پالایشگاه بزرگ هند را در حدود ۱۳ میلیارد دلار خریداری کرد.

روس نفت ۴۹ درصد سهام دومین پالایشگاه بزرگ هند را خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،  «روس نفت» روسیه و یکی از شرکای آن یعنی «گروه ترافیگورا» قرار داد خرید پالایشگاه «اسار اویل» هند را به ارزش 12 میلیارد دلار و 900 میلیون دلار با طرف هندی نهایی کرد. 

    نهایی شدن این قرار داد بیش از 10 ماه به طول انجامید. این خرید روس نفت باعث می شود تا بزرگ ترین تولید کننده نفت روسیه به مرکز تقاضای جهانی در آسیا دسترسی بیشتری داشته باشد؛ ضمن اینکه فروش این پالایشگاه از طرف گروه «اسار»  کمک می کند بدهی این پالاشگاه تا حدود 11 میلیارد دلار کاهش یابد  و تمرکز گروه «اسار» را بر روی کسب و کار فولاد هدایت می کند. 

    گروه «اسار» 49 درصد از سهام «اسار اویل» را به روس نفت روسیه و «کنسرسیوم ترافیگورا» واگذار کرد. همچنین مقامات روس نفت اعلام کردند خریداری سهام «اسار اویل» ورود ما به یکی از بازارهای جهانی که با سریع ترین رشد روبه حرکت است را مهیا می کند. 

    این قراد دسترسی روزانه 400 هزار بشکه از محصولات این پالایشگاه را برای روس نفت جهت تصاحب بیشتر سهم بازار در میان کشورهای تولید کننده نفت فراهم می کند. 

    از جمله مشتریان خرید سهام پالایشگاه «اسار اویل» هند، شرکت های نفت ایران و عربستان سعودی بودند اما سرانجام پس از چند ماه شرکت روس نفت موفق به خرید آن شد.

    برچسب ها