عصر خودرو

کاهش نرخ مالیات، انگیزۀ سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد

عصر بازار- برخی از کارشناسان معتقدند یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال سرمایه گذاری است که با ابزار کاهش نرخ مالیات، تمایل به سرمایه گذاری افزایش می یابد.

کاهش نرخ مالیات، انگیزۀ سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرمایه گذاری از عوامل مؤثر بر رشد و توسعه اقتصادی است, لذا توجه به رشد و گسترش سرمایه گذاری و عوامل مؤثر بر آن حایز اهمیت است. در این میان کاهش نرخ مالیات آثار مثبتی را در اقتصاد کشور  بروز می‌دهد و به توسعه بخش‌های مختلف کمک می‌کند. با تغییر و اصلاح نرخ مالیات ها، ضمن ایجاد شرایط مناسب برای تجارت، در مسیر بهبود فضای کسب و کار گام برداشته می‌شود و  به افزایش اشتغالزایی در جامعه کمک می کند.

    غلامحسین خورشیدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی،  با بیان اینکه اخذ مالیات یکی از روش های ایجاد اشتغال است، اظهارداشت: تا زمانیکه مالیات بصورت صحیح از افراد حقیقی و حقوقی کسب نشود، افراد نمی‌توانند به درک واقعی از مالیات و فواید آن برای اقتصاد جامعه برسند .

    وی با اشاره به اینکه  مسئولان باید  سیاست‌های مالی در الویت قرار دهند، تصریح کرد: اگر سیستم مالیاتی به خوبی به بهره برداری برسد 90 درصد مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

    احمد آریایی نژاد کارشناس اقتصادی نیز در گفتگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گفت: امروز یکی از عوامل مهم در ایجاد اشتغال در جامعه، سرمایه گذاری است و با ابزار کاهش نرخ مالیات، میل و تمایل به سرمایه گذاری را می توان شتاب بخشید.

    آریایی نژاد از تأمین بودجه برای گرفتن مالیات خبر داد و عنوان کرد: زمانیکه این بودجه در کشور تأمین شود، قطعاً به همان نسبت مالیات کمتری از افراد گرفته می‌شود .

    برچسب ها