عصر خودرو

رشد ۱۰ پله‌‌ای بورس در جوار ریزش سیمانی‌ها

عصر بازار: در جریان معاملات امروز بورس اوراق بهادار، شاخص کل با ۱۰ واحد رشد در مسیر صعودی قرار گرفت و سهام گروه سیمان، بیشترین بازدهی منفی و کاهش قیمت را در بازار امروز داشتند.

رشد ۱۰ پله‌‌ای بورس در جوار ریزش سیمانی‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، شاخص کل بورس اوراق بهادار، امروز 10 واحد رشد کرد. در حالی که شاخص کل هم وزن با 11 واحد ریزش، مسیر کاهشی هماهنگ تمام سهم‌های بازار را نشان می‌دهد. در پایان معاملات امروز، شاخص کل در رقم 62 هزار و 803 واحد متوقف شد.

    در بازار امروز نمادهای «وبملت» و «فخوز» به ترتیب 22 و 19 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل داشتند. در حالی که «کچاد» و «شپدیس» تاثیر منفی 8 و 7 واحدی در شاخص کل برجا گذاشتند.
    در جریان امروز معاملات بورس اوراق بهادار، ارزش کل بازار به 271 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به دیروز تغییر چشم گیری نداشت. همچنین به جز گروه تک سهم سایر معادن که مطابق روزهای گذشته، نزدیک به 5 درصد بازدهی مثبت داشت، گروه‌های قند و شکر و محصولات فلزی نیز با 1.8 درصد و 1 درصد بازدهی مثبت، پربازده‌ترین گروه‌های امرز بازار بودند.

    این در حالی است که گروه سیمان با 1.1 درصد بازدهی منفی، بیشترین بازدهی منفی را در بازار داشته و رکورد بیشترین کاهش قیمت نیز متعلق به سهم‌های گروه سیمان بوده‌ است. مابقی گروه‌های منفی، ریزش کمتر از یک درصد داشتند.
    مقایسه گروه‌های منفی و مثبت بازار و مشاهده حد رشد 1.8 درصدی و ریزش 1.1 درصدی، نشان می‌دهد که در بازار امروز هیجان در حد چشمگیری کاهش داشته و صف‌های خرید و فروش آنچنان گسترده نبودند.

    در جریان معاملات امروز، پس از اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، نمادهای «کماسه» و «قزوین»، بیشترین تقاضا را به خود جلب کردند، در حالی که نمادهای «سصفها» و «کهرام» شاهد بیشترین صف‌های فروش بودند.

    همچنین در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، 75 میلیون ورقه بهادار به ارزش 767 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

    گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با داد و ستد 26 میلیون و 870 هزار سهم به ارزش 37 میلیارد و 670 میلیون ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در روز جاری به نام خود ثبت کرد.
    سهام شمال شرق شاهرود و پس از آن زغال سنگ پروده طبس و سرمایه‌گذاری مسکن زاینده رود بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های صنعتی مینو، تدبیرگران فارس و خوزستان و توسعه و عمران کرمان با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شد.
    آیفکس هم با تغییر نه چندان محسوس نسبت به روز قبل در رقم 700 واحد باقی ماند ضمن آنکه قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز افت کرد و هر برگه آن در محدوده 653 تا 695 هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.
    پربیننده‌ترین نمادهای امروز فرابورس شامل نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، ذوب آهن اصفهان، بانک دی، پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و قند شیروان بود.
    علاوه بر این در بازار ابزاهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن با خرید و فروش 312 هزار و 770 سهم اختصاص یافت و بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به معامله 400 هزار ورقه اجاره سه ماهه رایتل بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها