عصر خودرو

بازتاب سیاست‌های اقتصادی ترامپ در آسیا؛

وضعیت بورس‌های آسیایی شکننده شد

عصر بازار- با آشفتگی ترامپ و فشارهای ناشی از بحران کره شمالی، وضعیت سهام آسیایی شکننده شد.

وضعیت بورس‌های آسیایی شکننده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، سرمایه‌گذاران در مورد توانایی ترامپ برای پیشبرد اهداف اقتصادی‌اش دچار شک و تردید شده اند و همین مساله موجب شد سهام آسیایی امروز، دوشنبه، به وضعیت ناپایداری دچار شود.

    شاخص بورس نیکی ژاپن 0.4 درصد افت کرد و به پایین‌ترین میزان 3.5 ماهه خود رسید و نظرسنجی رویترز که نشان می‌داد اعتماد به نفس تولیدکنندگان ژاپنی در ماه آگوست به بالاترین میزان خود در بیش از 1 دهه خواهد رسید را کم اهمیت جلوه داد.

    شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه (به جز ژاپن)، ام‌اس‌سی‌آی، به لطف سود متوسط در چین، به سختی خود را در محدوده سودآور نگاه داشت اما اغلب بازارهای دیگر شامل استرالیا، کره‌جنوبی و تایوان در محدوده ضرر قرار گرفتند.

    سهام وال‌استریت هم تنها پس از این که ترامپ استراتژیست ارشد کاخ سفید، استیو بنن را اخراج کرد و امید کمرنگی برای پیشرفت ایجاد شد، اندکی رشد کرد.

    ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه سومیتومو میتسویی، می‌گوید: بازار اینگونه می‌اندیشد که دولت ترامپ همچنان شکننده باقی می‌ماند و حتی با رفتن استیو بنن، همچنان توانایی دولت برای پیشبرد سیاست‌های خود ضعیف‌تر ‌می‌شود.

    امروز همچنین شاخص اس‌اندپی مینی با 0.1 درصد کاهش به 2423 رسید که فاصله چندانی با کمترین میزان یک ماهه خود 2419.5 که در روز جمعه به آن دست یافت، ندارد.

    برچسب ها