عصر خودرو

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین :

برای پیوستن ایران به WTO کاری انجام شود

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به اینکه موضوع تجارت خارجی و پیوستن ایران به WTO، از اولویت‌هایی است که باید به آن فکر شود تاکید کرد: معتقد هستم که تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد و تیم بانک مرکزی کارنامه درخشانی نداشته که باید تغییر کند.

برای پیوستن ایران به WTO کاری انجام شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ،مجیدرضا حریری با اشاره به لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از وزارتخانه حال حاضر با وزارتخانه‌ای که تجارت از آن جدا می‌شود، توقع‌های متفاوتی ایجاد می‌شود. اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت بماند، باید توجه جدی‌تر به مساله تجارت بین‌المللی و بازرگانی در دستور کار قرار بگیرد.

     

    نایب رییس اتاق ایران و چین تصریح کرد: در حال حاضر موضوعی که از آن غافل شده‌ایم، این است که فکر می‌کنیم تمام مشکلات اقتصادی که در کشور رخ می‌دهد، با تولید حل می‌شود؛ در حالی که قبل و بعد تولید با بازرگانی انجام می‌شود.

    حریری عنوان کرد: برای تولیدی که انجام می‌شود، اگر موارد بازرگانی انجام نشود و نتواند کمک کند، آن تولید ارزشی نخواهد داشت.

    وی تاکید کرد: موضوع تجارت خارجی و پیوستن ایران به WTO، از اولویت‌هایی است که باید به آن فکر شود.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در رابطه به تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: این موضوع مقداری پیچیده‌تر است. اولویت‌هایی که وزارت راه تاکنون مشخص کرده، به نظر درست می‌آید.در حال حاضر این وزارتخانه بر زنجیره لجستیک حمل‌ونقل کشور به‌خصوص ریلی متمرکز شده است. در بخش دوم بر روی استفاده صددرصدی بر روی امکانات هوایی کشور تمرکز شده است.

    وی تصریح کرد: این‌که هواپیماهای کوچک‌تری برای استفاده بهینه و اقتصادی از فرودگاه‌ها خریداری شده، کار درستی است. هواپیماهای بزرگ، هزینه‌های بیشتری برای کشور داشته و در حالت غیرقابل استفاده بوده است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان این‌که استفاده از فرودگاه‌ها و اقتصادی کردن آنها، یکی از کارهای درست این وزارتخانه بوده است، ادامه داد: وزارت راه یکی از وزارتخانه‌های موفق کشور در دولت یازدهم بوده است. به‌خصوص بعد از برجام هم از نظر اقدامات اجرایی و هم از نظر تفکر و ایده‌هایی که داشته، مناسب بوده است.

    حریری با اشاره به اقداماتی که باید در  اولویت‌ بانک مرکزی در دولت دوازدهم باشد، گفت: دولت باید تغییر مدیریت در بانک مرکزی را در اولویت قرار دهد؛ به این دلیل که سیاست‌های بسیار درستی که وزارت امور اقتصادی و دارایی در پی انجام آن بوده، همیشه با سدی به نام بانک مرکزی و سازمان برنامه‌ریزی برخورد کرده است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و چین تصریح کرد: من به شخصه موافق سیاست‌هایی هستم که در وزارت اقتصاد صورت گرفته و وزیر را دارای کارنامه قابل قبولی می‌دانم.

    حریری افزود: معتقد هستم که تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ باشد و تیم بانک مرکزی کارنامه درخشانی نداشته که باید تغییر کند.

    برچسب ها