عصر خودرو

کانون کارگزاران بورس اعلام کرد:

کاهش ۴۸ درصدی میزان شکایات فعالان بازار سرمایه در یک ماه گذشته

عصر بازار- چند آمار از شکایات سهامداران و فعالان طی ماه گذشته در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، حکایت از کاهش ۴۸ درصدی شکایات دارد.

کاهش ۴۸ درصدی میزان شکایات فعالان بازار سرمایه در یک ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، تعداد شکایات وارده به کمیته سازش از ابتدا تا انتهای تیر ماه را اعلام کرد.

    بر اساس این گزارش، تعداد 148 پرونده شکایت در انتهای خرداد سال جاری در جریان بوده است  که این تعداد در انتهای تیر به 71 پرونده رسیده که نشان دهنده کاهش 48 درصدی است.

    همچنین تعداد پرونده های وارده و مختومه در این مدت یک ماهه به ترتیب 32 و 109 پرونده بوده است.

    در این میان،از تعداد 109 پرونده مختومه در تیر سال جاری، 22 مورد به سازش و 87 مورد به عدم سازش منجر شده است.

    از 22 مورد مختومه به سازش، 8 مورد به عدم پیگیری خواهان، 10 مورد به اعلام رضایت و 4 مورد به انصراف خواهان انجامیده است.

    از 87 پرونده مختومه ای هم که به عدم سازش منجر شده، 24 مورد به عدم حضور خواهان و 63 مورد به عدم سازش و ارسال به هیات داوری اختصاص دارد.

    بر این اساس،کمیته سازش کانون کارگزاران بورس در راستای اجرای ماده 36 قانون بازار اوراق بهادار تشکیل شده و به کلیه اختلافات حرفه ای ناشی از فعالیت حرفه ای اعضای کانون با یکدیگر و یا با سایر اشخاص رسیدگی می کند.

    بنابراین راه ورود به فرآیند رسیدگی به اکثر اختلافات در بازار سرمایه و صدور آرای قطعی و لازم الاجرا در این خصوص و احقاق حقوق سرمایه گذاران ، نهادهای مالی و تشکل های خود انتظام، تشکیل پرونده درکمیته سازش این کانون است.

    برچسب ها