عصر خودرو

سهام آسیایی جبران ضرر کردند

عصر بازار: بازارهای سهام آسیایی روز جاری تحت تاثیر کاهش نرخهای بهره در چین صعود کرده و به جبران کردن همه ضرری که از زمان شوک کاهش ارزش یوان در ماه اوت متحمل شده بودند، نزدیک شدند.

سهام آسیایی جبران ضرر کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح از 12 اوت رسید.

    شاخص نیک‌کی 225 توکیو 1.2 درصد صعود کرد و به 19052.73 واحد رسید و شانگهای کامپوزیت چین 0.8 درصد افزایش یافت و به 3440 واحد رسید. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با 0.3 درصد افزایش، در 23219.95 واحد قرار گرفت و شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.3 درصد صعود کرد و به 5367.60 واحد رسید. کسپی کره جنوبی با 0.1 درصد افزایش، در 2043 واحد بسته شد در حالیکه بازارهای سهام تایوان، سنگاپور و اندونزی هم صعود داشتند.

    اقدام غیرمنتظره چین در کاهش نرخهای بهره وام دهی از دارایی‌هایی پشتیبانی کرده که پیش از این با پیام ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا مبنی بر آمادگی این بانک برای گسترش برنامه خرید اوراق قرضه به ارزش یک تریلیون یورو و اجرای سایر تدابیر محرک مالی، رونق گرفته بودند. پیش بینی می‌شود بانک مرکزی ژاپن هم تدابیر محرک مالی خود را گسترش دهد. همچنین انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا هم در نشست دو روزه سیاست گذاری خود که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، از تصویب افزایش نرخهای بهره خودداری کند.

    بر اساس گزارش رویترز، تحولات اخیر کمک کرده است شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام جهان به بالاترین سطح در بیش از دو ماه گذشته صعود کند و بیش از 10 درصد از رکورد پایین یک ماه قبل خود افزایش پیدا کند. این شاخص بیشتر ضرری را که از زمان کاهش ناگهانی ارزش یوان در 11 اوت متحمل شده بود جبران کرده است.

    بازارهای سهام آمریکا روز جمعه پس از انتشار درآمد قوی غولهای فناوری صعود کردند. بازار سهام این کشور پس از ضعفی که در اوت و سپتامبر داشت، به تدریج رو به بهبودی است. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.9 درصد، استاندارد اند پورز 500 به میزان 1.1 درصد و نزدک کامپوزیت 2.3 درصد صعود کرد.

    صعود سهام شرکتهای آلفابت، آمازون و مایکروسافت که درآمدهای سه ماهه قوی را گزارش کردند، رشد بازارهای سهام آمریکا را هدایت می‌کند.

    در بازارهای ارزی، دلار از 121.46 ین در روز جمعه، به 121.11 ین کاهش یافت. یورو با اندکی افزایش از 1.1039 به 1.1018 دلار رسید.

    با وجود احیای قیمت سهام جهانی، قیمت نفت به دلیل نگرانی‌های موجود نسبت به اشباع عرضه در بازار، تحت فشار قرار گرفت. بهای معاملات نفت خام آمریکا که هفته گذشته 5.6 درصد کاهش داشت، به 44.68 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که مبنای قیمت بین المللی نفت است، در معاملات لندن با 15 سنت افزایش، به 48.14 دلار در هر بشکه رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها