عصر خودرو

نوسان قیمت پایه محصولات شیمیایی؛

افزایش قیمت نرمال بوتانول و کاهش منواتیلن گلایکول

عصر بازار- مقایسه قیمت پایه محصولات شیمیایی در تاریخ ۲۲ و ۲۹ مردادماه نشان می دهد که اکثر محصولات روندی افزایشی داشته اند.

افزایش قیمت نرمال بوتانول و کاهش منواتیلن گلایکول
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به متانول با 4.3 درصد رشد نسبت به هفته قبل است، این کالا به رقم 840 تومان رسیده است.

    در ادامه نرمال بوتانول با 3.6 درصد افزایش نسبت به هفته قبل قراردارد این کالا از رقم 3 هزار و 78 تومان به 3 هزار و 192 تومان رسیده است.همچنین اوره پریل و استایرن منومر نیز به ترتیب با 2.4 و 2.1 درصد رشد قیمت در رده های بعدی قرار دارند.

    در ادامه آروماتیک سنگین، سنگین، زایلین مخلوط، پارازایلین، سودمایع، اوره صنعتی و دی اتیل هگزانول هم با افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند.

    در گروه گازها هم، گاز بوتان، پروپان و LPG نیز نسبت به هفته گذشته روندی افزایشی داشتند.

    در همین حال برخی از محصولات شیمیایی با افت قیمت نسبت به هفته گذشته روبه رو شدند که در صدر آنها منواتیلن گلایکول با 2.3 درصد افت قرار دارد، این کالا از 2 هزار و 968 تومان به 2 هزار و 899 تومان رسیده است.

    همچنین دی اتیلن گلایکول با 1.5 درصد افت در رتبه بعدی قراردارد، این کالا از رقم 2 هزار و 690تومان به 2 هزار و 649 تومان رسیده است.

    اسیدترفتالیک نیز نسبت به هفته گذشته روندی نزولی داشته و از رقم 2 هزار و 527 تومان به 2 هزار و 479 تومان رسیده است.همچنین بنزن و اورتوزایلین نیز با 0.3 درصد کاهش قیمت نسبت به هفته قبل روبه رو شدند.

    در محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی، قیمت دلار نیز با 0.2 درصد رشد به رقم 3 هزار و 807 تومان رسیده است.

    برچسب ها