عصر خودرو

سلطانی نژاد با اشاره به "نخستین عرضه آرد" مطرح کرد؛

تکامل زنجیره‌ ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: در زنجیره محصولات مبتنی بر گندم، ایجاد ساز و کار بازار همواره مورد دغدغه بوده است و اگر بخواهد حمایتی در این راستا انجام شود، باید در چارچوب مکانیزم بازار صورت گیرد تا به بحث کیفیت گندم و مشتقات آن توجه شود.

تکامل زنجیره‌ ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با پذیرش آرد، از فردا در بورس کالا تفاوت بین کیفیت‌های مختلف آرد مشخص می‌شود و آردی که کیفیت بالاتری داشته باشد قیمت بیشتری خواهد داشت.

    حامد سلطانی نژاد افزود: در راستای تکمیل محصولات غذایی مرتبط با گندم از فردا عرضه آرد یکی از کارخانه‌های مطرح آرد به میزان 10 هزار تن و برای مصرف بازار داخلی در بورس کالا آغاز می شود.

    وی ادامه داد: آرد عرضه شده می‌تواند مورد استفاده کارخانه‌های کیک و بیسکویت و نانوایی‌های آزادپز قرار گیرد.

    مدیرعامل بورس کالا افزود: همه نهادها و ارگان‌ها می‌توانند به بورس کالا مراجعه و با دریافت کد معاملاتی آرد خریداری کنند و یکی از مزایای این نوع عرضه آرد این است که تفاوت بین کیفیت‌های مختلف مشخص می‌شود.

    سلطانی نژاد گفت: بر این اساس کیفیت نان و صنایع پایین دستی هم بر مبنای آرد دستخوش تغییر می‌شود و مکانیزم بازاری متمایز کننده قیمت بر مبنای کیفیت هم تعریف خواهد شد.

    وی افزود: در زنجیره محصولات مبتنی بر گندم، ایجاد ساز و کار بازار همواره مورد دغدغه بوده است و اگر بخواهد حمایتی در این راستا انجام شود، باید در چارچوب مکانیزم بازار صورت گیرد تا به بحث کیفیت گندم و مشتقات آن توجه شود.

    مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: به نظر می‌رسد با ورود این محصول به بورس کالا ما شاهد تکامل زنجیره‌ای محصولات مبتنی بر گندم در بورس کالا هستیم.

    سلطانی نژاد افزود: قیمت پایه این آرد بر مبنای قیمت‌های رایج گندم و رقابت تعیین خواهد شد، قطعا اگر خریداران را به شکل کامل در بورس کالا داشته باشیم، قیمتی که کشف می‌شود متعادل و مناسب خواهد بود.

    وی اظهار داشت: کل مصرف صنف و صنعت گندم دو میلیون و 500 هزار تن است که کل آن به آرد تبدیل می‌شود و می‌توانیم ادعا کنیم مصرف صنف و صنعت غیر از یارانه پزها، دو میلیون و 500 هزار تن است و ورود آرد به بورس کالا باعث بهبود محصولات پایین دستی می‌شود.

    برچسب ها