عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی:

با رای اعتمادبه وزیران صنعت و اقتصاد شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با ابراز خرسندی از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران صنعت، معدن، تجارت و امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم، گفت: با این رویکرد مجلس در آینده شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود.

با رای اعتمادبه وزیران صنعت و اقتصاد شاهد اتفاق های خوبی خواهیم بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، غلامحسین شافعی در حاشیه بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: وزیرانی که امروز از مجلس رای اعتماد گرفتند، در روزهای گذشته با حضور در اتاق بازرگانی از نزدیک با اعضای اتاق صحبت کردند و در جریان خواسته ها و نظرات آنها قرار گرفتند.

    وی درباره «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وی قبلا امتحان خود را پس داده، چرا که در گذشته نیز در این حوزه فعالیت کرده و توفیقات خوبی هم به دست آورده است.

    رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برنامه های وزیر صنعت برنامه های خوبی است، اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها اجرایی شود.

    وی تصریح کرد: شریعتمداری در گذشته توجه ویژه ای به بخش خصوصی داشته و آنچه که بخش خصوصی بر آن تاکید دارد این است که سه پایه اساسی تجارت، صنعت و معدن به شکل متوازن حرکت کنند و در حقیقت اقدامات متوازنی در این سه حوزه انجام شود.

    شافعی درباره مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: وی سابقه طولانی در وزارت صنعت و گمرک جمهوری اسلامی ایران دارد و مهمتر اینکه مدتی به عنوان نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع فعالان بخش خصوصی حضور داشته است.

    وی تاکید کرد: کرباسیان به مسائل ومشکلات اشراف کامل دارد و همچنین در آینده به عنوان رئیس شورای گفت و گو شناخت خوبی از مسائل و مشکلات بخش خصوصی دارد که این موضوع فرصت خوبی برای این بخش است.

    شافعی تصریح کرد: معتقدیم با حضور کرباسیان در شورای گفت وگو شاهد ارتقای این شورا نسبت به گذشته خواهیم بود.

    به گزارش ایرنا، ماراتن پنج روزه بررسی صلاحیت و برنامه های وزیران پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح و عصر، امروز با دفاع رییس جمهوری پایان یافت و با رای نمایندگان 16 وزیر راهی پاستور شدند.

    نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم عصر امروز (یکشنبه) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل می شود.

    «محمد شریعتمداری» با کسب 241 رای موافق و 5 رای مخالف؛ 20 رای ممتنع و 2 رای باطله از مجموع 288 رای نمایندگان مجلس، سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت در کابینه دوازدهم شد.

    «مسعود کرباسیان» با اخذ 240 موافق، 31 مخالف و 15 رای ممتنع و 2 رای باطله از مجموع 288 رای ماخوذه توانست نظر مجلس را برای تصدی وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی با خود همراه کند.

    برپایه این گزارش، بیژن نامدار زنگنه با کسب 230 رای موافق و 35 رای مخالف و 23 رای ممتنع موفق شد برای چهارمین بار سکاندار وزارت نفت شود.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با 191 رای موافق، 79 رای مخالف، 15 رای ممتنع و سه رای باطله از مجموع 288 رای ماخوذه، «علی ربیعی» را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب کردند.

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با 188 رای موافق، 75رای مخالف، 14 رای ممتنع و یک رای باطله از 288 نماینده حاضر، «عباس آخوندی» را به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب کردند.

    همچنین نمایندگان با164رای موافق، 94 رای مخالف،23 رای ممتنع از 288 نماینده حاضر، «محمود حجتی» را به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب کردند.

    نمایندگان خانه ملت با 152رای موافق، 120 رای مخالف، هفت رای ممتنع و 9 رای باطله از 288 نماینده حاضر، «محمد جواد آذری جهرمی» را به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم انتخاب کردند. وی با 36 سال سن جوانترین وزیر کابینه لقب گرفته است.

    در این میان، اما حبیب الله بیطرف گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو با اقبال نمایندگان همراه نشد و نتوانست اعتماد نمایندگان خانه ملت را جلب کند. مجلس با 133 رای موافق، 132 رای مخالف، 17 رای ممتنع و 6 رای باطله از مجموع 288 رای ماخوذه، به بیطرف به عنوان وزیر نیرو رای اعتماد نداد.

    برچسب ها