عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری کارآمد

آخرین کاهش قیمت‌ها، بعد از گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری‌ کارآمد گفت: احتمالا آخرین کاهش قیمت‌های سهام، بعد از گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها اتفاق خواهد افتاد.

آخرین کاهش قیمت‌ها، بعد از گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    فرزام ابوعلی در گفتگو با خبرنگار «عصربازار» با بیان اینکه، خبرهای خوش در بازار معمولا پیش‌خور یا حداکثر بلافاصله با افت همراه می‌شوند، تاکید کرد: پیش از امسال در آذرماه پارسال نیز شاهد افت بازار پس از شنیدن یک خبر خوش بودیم. این امر به این دلیل است که زیربنا و ساختار مالی و تولیدی شرکت‌ها مناسب نیست. همچنین بازار انتظارات هماهنگ با شنیدن خبر خوش را برآورده نمی‌کند و این امر با فروش سهام از سوی سهام دارانی که این فرصت‌ها را غنیمت شمرده‌اند همراه می‌شود و سبب می‌گردد بازار به نقطه اولیه بازگردد.
    به گفته وی، عملکرد مهرماه بازار از دو بعد اقدامات اقتصادی و سیاسی قابل بررسی است.
    ابوعلی با بیان اینکه، در مهرماه خبرهای سیاسی خوبی منتشر شد، اضافه کرد: در این مدت از یک سو تصویب توافق هسته‌ای توسط مجلس شورای اسلامی در ایران انجام شد و از سوی دیگر گام‌های عملی در رفع تحریم‌ها از سوی کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا برداشته شد و این عامل سبب شد تا چند روز بازار مثبت باشد .
    مدیرعامل کارگزاری‌ کارآمد به سیاست‌های اقتصادی دولت به ویژه طرح بسته خروج از رکود هم اشاره کرد و گفت: به اضافه خبرهای خوش سیاسی، بسته خروج از رکود و صحبت‌های رئیس جمهوری امید را به بازار سرمایه بازگرداند. اما همانطور که پیش بینی نیز می‌شد، اثرات این اقدامات کوتاه مدت و مقطعی بود و فقط توانست چند روزی بازار را مثبت نگه دارد.
    وی تشریح کرد: اثرات رفع تحریم عملا باید اتفاق بیافتد به علاوه تا زمانی که بحث کاهش نرخ سود بانکی و کاهش نرخ ذخیره قانونی مشخص نشود و سازکار آن تعیین نشده باشد، نمی‌توان به اقدامات اقتصادی دولت امید چندانی داشت. همچنین در حال حاضر گزارش‌های 6 ماهه عملکرد شرکت‌ها مناسب نیست و قابل پیش بینی است که این روند همچنان ادامه داشته باشد.
    به گفته ابوعلی، احتمالا آخرین کاهش قیمت‌های سهام را بعد از گزارش 6 ماهه شرکت‌ها خواهیم داشت.
    مدیرعامل کارگزاری‌ کارآمد، تاثیرات با ثبات در بازار را در گرو گشایش عملی در وضعیت مالی شرکت‌ها دانست و افزود: اثرات بسته خروج از رکود دولت باید حس شود تا در گزارش 6 ماهه آتی شرکت‌ها در اسفند ماه‌ها شاهد این وضعیت اسفناک نباشیم.
    وی پیش‌بینی کرد: تا پایان پاییز روند فرسایشی یا کاهش حجم معاملات ادامه دارد و در زمستان روند مثبت و با شیب ملایم قابل انتظار است. البته این اتفاق در صورتی است که سیاست‌های انبساطی و رفع تحریم‌ها به نحو مناسبی انجام شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها