عصر خودرو

رشد ۴۶۸ میلیون دلاری صادرات محصول پتروشیمی در ۴ ماهه امسال

عصر بازار- مجموع محصولات صادراتی پتروشیمی ایران از آغاز امسال تا پایان تیرماه به هفت میلیون و ۱۸۸ هزار تن و ارزش بیش از سه میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار رسید.

رشد ۴۶۸ میلیون دلاری صادرات محصول پتروشیمی در ۴ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، در مدت مشابه پارسال میزان صادرات 6 میلیون و 847 هزار تن به ارزش سه میلیارد و 28میلیون دلار بود.
    روند تولید محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه، ماهشهر و... با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسیری مطلوب را طی می‌کند و شرکت‌ها با توجه به میزان خوراک دریافتی و نیز برنامه‌های تعمیراتی با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات محصول تولید می‌کنند.
    تا پایان تیرماه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مجتمع پتروشیمی نوری با صدور بیش از 405 میلیون دلار محصول، از نظر ارزش پیشتاز مجتمع‌های تولیدی منطقه بود.
    پتروشیمی پارس با صادرات بیش از 310 میلیون دلار در جایگاه دوم و پتروشیمی زاگرس نیز با صدور بیش از 299 میلیون و 779 هزار دلار، رتبه سوم را در این منطقه به خود اختصاص دادند.
    در مجموع بیش از سه میلیون و 835 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از یک میلیارد و 860 میلیون دلار از پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس در چهار ماه نخست امسال به خارج از کشور صادر شد.
    مجتمع‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز تا پایان تیرماه یک میلیون و 837 هزار تن محصول را به ارزش 830 میلیون و 466 هزار دلار به کشورهای مختلف صادر کردند.
    میان پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در چهار ماه نخست امسال، پتروشیمی بندر امام (ره) با 316 میلیون و 557 هزار دلار رتبه نخست صادرات را به دست آورد.
    پتروشیمی‌های دیگر مناطق کشور نیز تا پایان تیرماه یک میلیون و 515 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را به ارزش بیش از 805 هزار دلار روانه بازارهای خارجی کردند.
    در سال 1392 میزان صادرات محصولات پتروشیمی 12 میلیون و 800 هزار تن بود که در پایان سال 1395 به 20 میلیون و 400 هزار تن افزایش یافت.
    اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و رفع تحریم ها باعث جهش در صادرات محصولات پتروشیمی شده و در بازارهای جدید اروپا و آمریکای جنوبی را به روی محصولات ایرانی گشوده است.
    ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در دوره زمانی سال های 1392 تا 1395 با بیش از 9 درصد رشد از ناحیه اجرای 12 طرح تولیدی و یک طرح توسعه ای سرویس های جانبی بیش از پنج میلیون تن افزایش یافته است.
    ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور تا پایان سال 1396 با بهره برداری از 6 طرح جدید به 72 میلیون تن و ارزش کل فروش خالص این محصولات نیز به 17 میلیارد دلار افزایش می یابد.

    برچسب ها