عصر خودرو

رئیس سازمان تعاون روستایی خبر داد:

خرید تضمینی خرما و کشمش مشروط شد

عصر بازار- رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی از آغاز خرید تضمینی کشمش و خرما به صورت مشروط خبر داد و گفت: این طرح برای اولین بار و در راستای حمایت از تولیدکنندگان اجرایی می‌شود و سیب درختی درجه سه را نیز به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم.

خرید تضمینی خرما و کشمش مشروط شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حسین صفایی در نشست خبری امروز (یکشنبه) اظهار کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی یکی از سیاست‌های اثرگذار دولت در حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان است که از سال 1368 تصویب و پس از چند سال اصلاح شد و امروز این محصول کشاورزی شامل 17 محصول زراعی و 13 محصول باغی با مصوبه سالانه شورای اقتصاد به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.

    وی افزود: در این راستا خرید تضمینی خرما و کشمش به صورت مشروط از استان‌های تولیدکننده در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده است که خرما از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان به قیمت کیلویی 1400 تومان به صورت علی‌الحساب و کشمش به قیمت کیلویی 2000 تومان به صورت علی‌الحساب از استان‌های همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و... خریداری می‌شود.

    رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: خرید تضمینی این دو محصول به صورت مشروط است به گونه‌ای که ابتدا محصول از کشاورزان دریافت و در انبارهای سازمان تعاون روستایی نگهداری می‌شود و مبلغی به عنوان علی‌الحساب به تولیدکنندگان داده می‌شود اما مهلت سه ماهه‌ای برای صاحبان محصول در نظر گرفته شده تا آنها بتوانند آن را در بازار با فراغ بال بیشتر بفروشند اما اگر پس از سه ماه نتوانستند محصولشان را به بازار عرضه کنند، سازمان تعاون روستایی آن را به صورت تضمینی از تولیدکنندگان خریداری می‌کند.

    صفایی گفت: در طرح خرید تضمینی خرما و کشمش هدف جبران دو کمبود تولیدکنندگان به کشاورزان است به گونه‌ای که در قالب آن نقدینگی برای امرار معاش تولیدکننده و انبار و سردخانه به عنوان یکی دیگر از کمبودهای تولیدکنندگان در اختیار آنها قرار داده می‌شود تا آنها به دلیل نداشتن این دو امکان، محصول و حاصل دسترنج خود را به هر قیمت ناچیزی نفروشند.

    برچسب ها