عصر خودرو

کاهش ارزش پوند به واردات موادغذایی انگلستان ضربه زد

عصر بازار- کاهش ارزش پوند استرلینگ موجب تقویت توریسم انگلستان شده است اما به واردات مواد غذایی انگلستان آسیب زده است.

کاهش ارزش پوند به واردات موادغذایی انگلستان ضربه زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،افت در ارزش پوند باعث شده است تعداد توریست‌هایی که از سواحل انگلستان دیدار می‌کنند جهش کند.

    اداره آمار ملی انگلستان (او ان اس) اعلام کرد که این کشور در ربع دوم سال 2017، میزبان 10.75 میلیون نفر میهمان خارجی بوده است که این بالاترین رکورد از زمان آغاز ثبت آمار در 1980 تا کنون است.

    ارزش پوند از زمان رای‌گیری رفراندوم برگزیت در 2016  تا به حال نسبت به یورو و دلار افت کرده که این هزینه سفر به انگلستان را کاهش داده است.

    اداره آمار اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به جون توریست‌های ایالات متحده با 29 درصد افزایش به 1.47 میلیون نفر رسید درحالی‌که شواهد اندکی از حمله تروریستی به لندن یا منچستر باعث شد کمی از مسافران تعطیلات پراکنده شوند.

    شاید آن‌چه بیش از همه شگفتی‌آور است این است که در همین دوره 19.09 میلیون انگلیسی به سفرهایی خارج از مرزهای کشورشان رفته‌اند که این خود یک رکورد تاریخی دیگر است.

    در عین‌حال انتشار داده‌هایی جداگانه نشان داد انگلستان در تجارت غذا و نوشیدنی با کسری مواجه است. در اولین نیمه امسال تفاوت بین مقدار واردات انگلستان و مقدار صادرات آن 16 درصد بیشتر شده است و به 12.4 میلیارد پوند رسیده است.

    فدراسیون غذا و نوشیدنی در گزارشی اعلام کرد که تضعیف پوند باعث شده است قیمت بسیاری از اقلام وارداتی و مواد خام افزایش پیدا کند.

    علی‌رغم فاصله در حال افزایش صادرات و واردات، در این گزارش آمده است که صادرات نوشیدنی و غذای انگلستان در این دوره رشد داشته است و با 8.5 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 10.2 میلیارد پوند رسیده است.

    3 مقصد برتر صادرات انگلیس همچنان ایرلند، فرانسه و ایالات متحده باقی ماند.

    برچسب ها