عصر خودرو

طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶؛

سرمایه‌گذاری چین در اکتشاف نفت و گاز ۱۲.۶ درصد افزایش یافت

عصر بازار- وزارت زمین و منابع چین اعلام کرد که سرمایه‌گذاری اکتشاف نفت و گاز طبیعی چین در دوره ۲۰۱۲-۲۰۱۶ در مقایسه با ۵ سال قبلی ۱۲.۶ درصد رشد کرده است.

سرمایه‌گذاری چین در اکتشاف نفت و گاز ۱۲.۶ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، طبق گفته یوهای‌فنگ، که یکی از مقامات وزارت زمین و منابع چین است، با افزایش پایدار سرمایه‌گذاری در طول 5 سال گذشته چین با رشد مداوم در اکتشاب منابع نفتی روبرو شده است.

    چین تا به حال بیش از 10 میدان نفتی 100 میلیون تنی کشف کرده است.

    این کشور یک واردکننده مهم صنعت نفت است. موسسه تحقیقات اقتصاد و فناوری سی‌ان‌پی‌سی  محاسبه کرده است که در سال 2016 اتکای چین به واردات نفت از 65 درصد هم فراتر رفته است. 

    طبق برنامه 5 ساله‌ای که کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین و اداره ملی انرژی در ژانویه امسال منتشر کرد، چین در نظر دارد تولید نفت خام داخلی خود را تا سال 2020 به 200 میلیون تن برساند درحالی‌که ظرفیت تولید گاز آن هم باید از 360 میلیارد متر مکعب فراتر برود. 

    داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید نفت خام چین در 11 ماه اول امسال برابر با 181.21 میلیون تن بوده است درحالی‌که تولید گاز طبیعی این کشور هم 121.1 میلیارد متر مکعب شده بود.

    طبق ویرایش امسال «چشم‌انداز انرژی چین 2050» درحالی‌که چین برای تضمین تامین نفت داخلی، کاوش‌های خود را افزایش می‌دهد، تا سال 2030 قرار است که انرژی‌های پاک مثل گاز طبیعی و انرژی‌های غیر پتروشیمیایی، در بازار انرژی چین حکم فرمایی کنند.

    برچسب ها