عصر خودرو

در ۴ ماهه اول در بورس تهران رقم خورد؛

رشد ۴۷ درصدی معاملات سرمایه گذاران خارجی

عصر بازار- در ۴ ماهه اول ۹۶، با فعال شدن سرمایه گذاران حقوقی خارجی رشد ۴۷ درصدی خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران رقم خورد.

رشد ۴۷ درصدی معاملات سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، حمید روح بخش، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران با اعلام مطلب فوق افزود: طی 4 ماهه نخست سال جاری، اشخاص حقوقی خارجی 91 درصد از معاملات سرمایه گذاران خارجی را در اختیار داشته اند که در مقایسه با 88 درصد در دوره مشابه سال قبل، حکایت از فعال تر شدن سرمایه گذاران حقوقی خارجی دارد.

    روح بخش خاطرنشان کرد: همچنین ارزش خرید و فروش سرمایه گذاران خارجی در 4 ماهه اول 96 نسبت به دوره مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته است. مقایسه معاملات از نظر حجمی نشان می دهد که 103 درصد حجم خرید و فروش آنها افزایش داشته است.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی در 36 صنعت بورس تهران حضور دارند و در پایان تیرماه 96 نسبت به ابتدای سال، 2 درصد کاهش در ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی مشاهده می شود.

    این در حالی است که در مقایسه ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در پایان تیرماه نسبت به ابتدای سال مشاهده می شود، سرمایه گذاران خارجی در 20 صنعت افزایش ارزش دارایی داشته و در 16 صنعت با کاهش ارزش دارایی مواجه بوده اند.

    یادآوری می شود: نخستین کد سهامدار خارجی بازار سرمایه ایران در آبان ماه 73 صادر شد و تاکنون 878 کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است که از این تعداد، 209 کد در اختیار سرمایه گذاران حقوقی خارجی است.

    برچسب ها