عصر خودرو

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی عنوان کرد؛

تاثیرگذاری بورس کالا در کاهش نوسانات قیمت مواد پتروشیمی

عصر بازار: بورس کالای ایران طی سال‌های گذشته در شفافیت و کاهش نوسانات قیمت محصولات پتروشیمی بسیار تاثیرگذار بوده است.

تاثیرگذاری بورس کالا در کاهش نوسانات قیمت مواد پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی اسلامی بیدگلی، تحلیلگر اقتصادی با بیان مطلب فوق افزود: فلسفه وجودی بورس‌های کالایی و معاملات آنها در تمام دنیا تایید شده است و امروز کشورهای پیشرفته دارای بورس های قوی هستند. در سالهای اخیر نیز بورس کالای ایران در شفافیت و کاهش نوسانات قیمت مواد پتروشیمی بسیار موثر بوده است، همچنین وجود بورس کالا به کاهش دلالان و واسطه‌های این بازار و همچنین تامین نیاز بهتر مصرف‌کنندگان کمک کرده است.

    وی تاکید کرد: برخی از مسئولان تصور می‌کنند به دلیل وجود برخی اشکالات، لازم است بستر معاملات به کلی تغییر کند که این موضوع درست نیست، بلکه باید با موشکافی و بررسی صحیح روش های مختلف، اشکالات بازنگری شود از جمله بازنگری در صلاحیت افراد به عنوان مصرف کننده نهایی در سامانه بهین یاب که می‌تواند، برخی از واسطه‌های این صنعت را حذف و یا کاهش دهد.

    وی همچنین در ادامه گفت: با حذف محدودیت‌های خرید هم می‌توان به راحتی مصرف‌کنندگان کوچک را به جرگه خریداران بورس کالا اضافه کرد و به این ترتیب مشکلات خریدارانی را که به واسطه حجم اندک خرید قادر به ورود به معاملات نیستند را نیز برطرف کرد.

    وی در پایان گفت: حذف معاملات پتروشیمی از بورس کالای ایران منطقی به نظر نمی‌رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها