عصر خودرو

بیش از ۴۲ هزارتن پلیمر هفته گذشته معامله شد؛

جذاب ترین محصولات پلیمری در تالار پتروشیمی

عصر بازار- در هفته ای که گذشت حجم معاملات محصولات پلیمری ۴۲ هزار و ۸۰ تن رقم خورد.

جذاب ترین محصولات پلیمری در تالار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، حجم عرضه ها 55 هزار و 654 تن و تقاضای آن هم بالغ بر 132 هزار و 247 تن بود.

    به این ترتیب معاملات محصولات پلیمری در بورس کالای ایران در هفته گذشته با آرامش روبه رو بود و در کل بیش از 75 درصد از محصولات عرضه شده توسط کارگزاران خریداری شد. همچنین 26 گرید از 85 گرید عرضه شده با رقابت قیمتی به فروش رسیدند.

    در همین حال بیشترین کاهش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله با 2هزار و 277  تن کاهش بود، همچنین گروه پلی اتیلن سبک فیلم نیز کاهش 1657 تنی و گرید پلی پروپیلن شیمیایی نیز با کاهش1029 تنی روبه رو شدند.

    از سوی دیگر بیشترین افزایش عرضه مربوط به گروه پلی اتیلن سنگین تزریقی با 2هزار و 187  تن بود، بعد از این گروه  پلی اتیلن سنگین فیلم با 418  تن قرار داشت.

    با این حال بیشترین تقاضا در هفته ای که گذشت به گروه PET گرید بطری با 55 هزار و 627 تن تقاضا تعلق داشت. به گفته کارشناسان بازار، انجام عرضه ها در یک روز تقاضا برای این گروه را نزدیک به 40 هزار تن کاهش داد.

    در همین حال در رتبه بعدی بیشترین تقاضا  گروه پلی پروپیلن شیمیایی و با 21 هزار و 800 تن تقاضا قرار داشت. به گفته کارشناسان بازار افزایش عرضه در گروه پلی پروپیلن های شیمیایی می تواند بازار را به سمت تعادل هدایت کند.

    با این حال پلی اتیلن ترفتالات بطری و پلی پروپیلن های شیمیایی جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته ای که گذشت، بودند. این محصولات با رقابت از سوی کارگزاران خریداری شدند.

    برچسب ها