عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس:

زمان انتقال ۱۱ شرکت به پرریسک ترین تابلو اعلام شد

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس زمان و جزییات انتقال بانک شهر و ۱۰ شرکت مانند پتروشیمی اصفهان، پیام، تولی پرس، کف ، سموم علف کش و... به بازار پایه "ج" را اعلام کرد .

زمان انتقال ۱۱ شرکت به پرریسک ترین تابلو اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،امیر هامونی، درباره انتقال بانک شهر و 10 شرکت معروف و قدیمی از جمله پیام، پتروشیمی اصفهان، تولی پرس، کف و... به بازار پایه "ج" فرابورس اظهار داشت: این تعداد شرکت شامل چندین شرکتی هستند که از سال گذشته مهلت داشتند تا نسبت به تکمیل اطلاعات در کدال کرده تا در تابلو "ب" فرابورس باقی بمانند.

    وی ادامه داد: در این میان تعدادی از شرکت ها ، از منظر دو موضوع شفافیت و نقدشوندگی اقدام به تطبیق با مقررات و شرایط کردند و در بازار پایه "ب" باقی ماندند اما به رغم ارسال نامه های پیرو از سال گذشته ، در مرحله اول ، 11 شرکت نتوانستند شرایط لازم را احراز کنند.

    این مقام مسئول با اعلام برگزاری برنامه خبری با خبرنگاران در این مورد طی هفته جاری ، درباره زمان انتقال 11 شرکت اعلامی به بازار پایه "ج" فرابورس گفت: بعداز برگزاری نشست خبری و ارایه جزییات، از اول شهریور فرایند انتقال شروع خواهد شد.

    هامونی درباره هدف از انتقال شرکت ها به بازار پایه "ج" که پر ریسک ترین نوع بازار و بدون محدویت دامنه نوسان است، توضیح داد: طی سال های اخیر تعدادی از شرکت ها با کمترین درجه شفافیت و نقدشوندگی، از بورس حذف و یا از بازار خارج شده بودند. گروهی هم چند سال بدون مدیر بوده و صورت های مالی حسابرسی شده نداشته و یا حسابرس اقدام به عدم اظهار نظر یا گزارش مردود در مورد صورت های مالی کرده است.

    وی ادامه داد: بر همین اساس طبق مصوبات سال گذشته و مهلت یک ساله ایی که به این دسته شرکت ها داده شده ، طبیعی است که شرکت هایی که قادر به احزار شرایط نیستند، باید به مرور به بازار پایه "ج" منتقل شوند که با 11 شرکت در اول شهریور شروع و در آینده هم ادامه خواهد یافت.

    به گفته هامونی، با انتقال شرکت ها به بازار پایه "ج" که با توقف نماد روبرو هستند، سهامداران قادر به خرید و فروش می شوند.

    براساس این گزارش، 11 شرکتی که در مرحله اول به بازار "ج" منتقل می شوند شامل بانک شهر و شرکت های پتروشیمی اصفهان، پیام، تولی پرس، کف ، سموم علف کش، آینده سازان بهشت پارس ، بسته بندی مشهد، سرمایه گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، کارتن مشهد و تجهیزات سدید هستند.

    در این بازار شرکت های داروسازی قاضی، کاشی نیلو، خدمات فنی فولاد یزد، سرمایه گذاری کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، بیمه زندگی خاورمیانه و موسسه مالی نور حضور دارند.

    طبق ماده 10 نحوه انجام معاملات در بازار پایه و 3 تابلوی الف، پایه ب و پایه ج ، داد و ستد سهام و حق تقدم خرید سهام در تابلو "ج"  تنها در سه روز معاملاتی هفته شامل روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بوده و معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در این تابلو به صورت عادی و با انجام دو مرحله حراج ناپیوسته صورت می‌گیرد با این تفاوت که نوسان روزانه قیمت سهام دامنه و محدودیتی ندارد .

    برچسب ها