عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد؛

تمایل بزرگترین شرکت نفتی ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که شرکت اینپکس ژاپن برای مشارکت در توسعه میدان نفتی آزادگان ابراز تمایل کرده است.

تمایل بزرگترین شرکت نفتی ژاپن برای سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علی کاردر با بیان اینکه ما بارها با مدیران شرکت اینپکس جلسه داشته‌ایم، گفت: آنها از ما پرسیدند که چطور می‌توانند یک شرکت بهره بردار خارجی پیدا کنند و ما به آنها توصیه کردیم که با شرکت های بزرگ اروپایی دارای فناوری بالا مذاکره کنند. آزادگان میدان بزرگی است و بی گمان ما به فناوری جدید ارائه شده از سوی شرکت‌های خارجی نیاز داریم؛ ایجاد کنسرسیوم برای هر دو طرف بهتر خواهد بود.

    شرکت اینپکس که بزرگترین شرکت تولید و اکتشاف نفت ژاپن است، در ماه ژوئن سال 2016 میلادی برای انجام مطالعات در میدان آزادگان با شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه امضا کرد.

    سخنگوی شرکت اینپکس دریافت دعوتنامه از شرکت ملی نفت ایران را تأیید کرد و گفت: صحت دارد که ما چگونگی فعالیت در میدان آزادگان را بررسی می‌کنیم، اما نمی‌توانیم در این باره جزئیاتی اعلام کنیم. پس از بررسی شرایط مناقصه و همچنین اوضاع بین المللی، تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

    به گفته کاردر، شرکت ملی نفت به‌زودی همه اطلاعات لازم درباره میدان آزادگان را به شرکت‌های علاقه‎مند ارائه می‌کند. دریافت پیشنهادهای فنی و مالی از همه متقاضیان و بررسی آنها، حدود 6 ماه طول می کشد و قرارداد در آغاز سال آینده میلادی نهایی می‌شود.

    این خبرگزاری ژاپنی همچنین اضافه کرده است: افزون بر اینپکس، شرکت‌های توتال از فرانسه، شل، پتروناس از مالزی و شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی)، برای میدان آزادگان تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند. دیگر شرکت‌های بین المللی، از جمله انی از ایتالیا و بی پی از انگلستان، برای مشارکت در توسعه این میدان ابراز تمایل کرده‌اند.

    برچسب ها