عصر خودرو

رشد ۱۱ درصدی طی ۸ماه؛

افزایش ارزش یورو، چالش تازه اقتصاد اروپا

عصر بازار- افزایش بی رویه ارزش یورو در مقابل دلار بانک مرکزی اروپا را برای پیش برد اهداف اقتصادی خود دچار مشکل کرده است.

افزایش ارزش یورو، چالش تازه اقتصاد اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به نظر می رسد مقامات بانک مرکزی اروپا زنگ هشدار را نسبت به تهدید افزایش ارزش یورو به صدا درآورده اند؛ چرا که ارزش یورو با بیشترین سیر افزایشی خود از سال 2015 میلادی به بعد روبرو شده است که می تواند بر روی تحقق نرخ تورم هدف گذاری شده در اروپا تاثیر منفی داشته باشد.

    در نشست سیاست گذاری بانک مرکزی اروپا که در ماه گذشته میلادی برگزار شد، مقامات اروپایی در مورد جهش ارزش یورو در آینده و تغییرات ناشی از آن در اقتصاد این منطقه و دیگر نقاط جهان ابراز نگرانی کرده بودند.

    ارزش هر یورو از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 11 درصد در مقابل دلار افزایش یافته است و در ماه جاری میلادی هم به بیشترین سطح خود در مقابل دلار آمریکا از ابتدای سال 2015 میلادی به بعد رسیده است.

    به گفته تحلیلگران اقتصادی در «دکابانک» فرانکفورت، انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا از افزایش بیشتر ارزش یورو جلوگیری کند چرا که اگر این سیر افزایشی تداوم داشته باشد، این نهاد بانکی مجبور به اتخاذ سرعت کندتر در اجرای سیاست های اقتصادی خود خواهد شد.

    افزایش بیش از حد ارزش یورو می تواند تلاش های بانک مرکزی اروپا را برای حفظ ثبات قیمت در منطقه یورو تضعیف کند و نرخ تورم را به طرز معناداری پایین تر از اهداف بانک مرکزی اروپا نگه دارد.

    برچسب ها