عصر خودرو

در جریان معاملات امروز محقق می شود؛

رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی میزبان کالایی جدید

عصر بازار- در روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۹۶ در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و حلال ۴۱۰ پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی عرضه شدند.

رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی میزبان کالایی جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ،حجم کل معاملات صورت‌گرفته معادل 742 تن و به ارزش 9 میلیارد و 684 میلیون ریال است.

    و اما در جلسه معاملاتی امروز  (شنبه 28 مردادماه 96) کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 402 و حلال 404 پالایش نفت تبریز، گاز مایع صنعتی، گاز بوتان، گاز پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام، حلال 402 پالایش نفت بندرعباس و رافینت عمده پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

    از نکات مهم عرضه‌های شنبه می‌توان به نخستین عرضه رافینت پالایش نفت کرمانشاه از ابتدای سال 96 تا کنون اشاره کرد.

    لازم به ذکر است حجم عرضه رافینت 6 میلیون لیتر است که امکان افزایش حجم عرضه به میزان 6 میلیون لیتر دیگر نیز وجود دارد. همچنین طی هفته جاری رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی میزبان کالایی جدید از سبد محصولات پالایش نفت کرمانشاه است. طی روز دوشنبه 30 مرداد ماه 96، گازمایع بوتان پالایش نفت کرمانشاه برای نخستین بار در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه خواهد شد.

    خریداران و کارگزارانی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این عرضه‌ها دارند، می‌توانند به وب سایت رسمی بورس انرژی ایران به آدرس www.irenex.com قسمت بازارها، اطلاعیه عرضه‌های بازار فیزیکی، اطلاعیه عرضه‌های تاریخ 28 مرداد 96 و 30 مرداد 96 مراجعه کنند.

    گشایش نمادهای معاملاتی قراردادهای سلف موازی استاندارد مصرف‌کنندگان بزرگ برق

    در جریان معاملات آخرین روز هفته منتهی به 25 مرداد ماه 96، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله یک میلیون و 522 هزار قرارداد معادل 23 میلیون و 127 هزار کیلووات ساعت به ارزش 8 میلیارد و 591 میلیون ریال بود.

    در این روز، نمادهای بارپایه، میان‌باری و کم‌باری با متوسط قیمت 375، 375 و 333 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    خاطر نشان می شود در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 24 شهریور 96 گشایش یافتند. همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 29 تا 31 مرداد 96 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.

    لازم به ذکر است با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در نظر است از تاریخ اول شهریور 96 نمادهای "قرارداد سلف موازی استاندارد" برق در "دوره‏های مصرف" معین و "دوره‏های تحویل" مشخص"- ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و شرکتهای خرده‌فروشی برق (بازار خرده فروشی برق) در بازار مشتقه بورس انرژی ایران گشایش یابند.

    مشتریان و کارگزاران می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به "اطلاعیه‌های معاملاتی نمادهای کمباری، میانباری، بارپیک و بار پایه با دوره‌های تحویل ماهانه بازار خرده‌فروشی برق" و "اطلاعیه در خصوص گشایش نمادهای معاملاتی قراردادهای سلف موازی استاندارد برق ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و شرکتهای خرده‌فروشی برق (بازار خرده فروشی برق)" که بر روی سایت رسمی بورس انرژی ایران انتشار یافته است، مراجعه کنند.

    برچسب ها