عصر خودرو

نفت اوپک به کمترین قیمت در بیش از ۳ هفته اخیر معامله شد

عصر بازار- بر اساس اعلام اوپک، هر بشکه سبد نفت این سازمان دیروز (جمعه) به طور متوسط به بهای ۴۸ دلار و هفت سنت معامله شد که کمترین قیمت از ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) است.

نفت اوپک به کمترین قیمت در بیش از ۳ هفته اخیر معامله شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، قیمت سبد نفت اوپک که متشکل از نفت 14 کشور است، در پایان معاملات دیروز 1.3 درصد نسبت به روز پیش از آن و 2.6 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.
    این در حالی است که قیمت نفت های پایه اروپا و آمریکا دیروز به طور چشمگیری بالا رفت، زیرا نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزهای اصلی و فعالیت های حفاری آمریکا تنزل کرد.
    شرکت های نفتی آمریکا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی از تعداد دکل های نفتی خود کاستند. به گزارش شرکت نفتی بیکر هیوز* آمریکا این شرکت ها ناچارند به دلیل کاهش قیمت نفت خام از هزینه های خود بکاهند.
    بنا بر این گزارش، تعداد دکل های نفتی آمریکا در طول هفته گذشته پنح واحد کاهش یافت و به 763 دکل رسید.
    با این حال، آمار وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد، تولید نفت خام همچنان در آمریکا در حال افزایش است.
    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در پایان معاملات آتی دیروز بازار نایمکس این کشور با یک دلار و 42 سنت افزایش نست به روز پیش از آن به 48 دلار و 51 سنت رسید.
    هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات آتی دیروز بازار لندن با یک دلار و 69 سنت کاهش نسبت به روز پیش از آن به قیمت 52 دلار و 72 سنت معامله شد.
    در طول هفته گذشته، قیمت نفت برنت 3.3 و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت 3 درصد افزایش یافت.
    الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی، گابن، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات متحده عربی و ونزوئلا عضو اوپک هستند.

    برچسب ها