عصر خودرو

بالاترین نرخ بازده تا سررسید اوراق بدهی در بورس به ۲۲ درصد رسید

عصر بازار- بررسی نرخ بازده تا سررسید ۲۵ نوع اوراق بدهی قابل معامله در بورس تهران نشان می‌دهد نرخ بازده تا سررسید این اوراق بر اساس قیمت پایانی در بالاترین حد به بیش از ۲۲ درصد رسیده است.

بالاترین نرخ بازده تا سررسید اوراق بدهی در بورس به ۲۲ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس، نرخ بازده تا سررسید اوراق بدهی(YTM) قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد ارزش بازار این ابزارهای مالی تا پایان معاملات روز چهارشنبه 25 مرداد ماه 1396 به 10 هزار و 231 میلیارد و 800 میلیون تومان بالغ شده است.

    هم اکنون ارزش کل بازار بورس اوراق بهادار تهران از آغاز پیدایش در بهمن ماه 1346 تا کنون به 322 هزار و 378 میلیارد و 510 میلیون و 593 هزار و 769 تومان رسیده است.

    نرخ بازده تا سررسید (YTM) همان نرخ بازده داخلی اوراق بدهی است که به قیمت خرید، نرخ بهره و ارزش اسمی اوراقی که در سررسید دریافت می شود بستگی دارد.

    بازدهی کل اوراق بدهی همان نرخ تنزیلی است که با استفاده از آن ارزش فعلی خالص جریانات نقدی مساوی صفر می شود به عبارتی بهتر این نرخ نشان می دهد که اگر سرمایه گذار این اوراق را تا تاریخ سررسید نگهداری کند متوسط نرخ بادهی سالانه وی چه قدر خواهد بود.

    بر اساس داده های دریافتی از بورس تهران هم اکنون بیشترین نرخ بازدهی موثر با احتساب قیمت پایانی متعلق به اوراق مشارکت شهرداری اصفهان در نماد "مصفها 712" با 22.74 درصد و پس از آن اورق مشارکت شرکت ملی نفت ایران در نماد "مپارس 712"  با 22.71 درصد و شهرداری شیراز در نماد "مشیر9711"  با 22.69 درصد بازدهی است .

    در این میان نرخ بازده تا سررسید با احتساب قیمت پذیره نویسی اوراق مشارکت "مپارس 712" از 24 درصد نیز فراتر می رود.

    کمترین بازدهی ها نیز متعلق به اوراق مشارکت شهرداری تهران با 11.01 درصد در نماد "تهران 811" است که البته نرخ بازده تا سررسید این ابزار با قیمت پذیره نویسی به 22.69 درصد می رسد.

    در تصویر زیر نرخ بازدهی تا سررسید تعداد 25 نوع از اوراق بدهی مختلف تا تاریخ 25 مردادماه به نمایش درآمده است:

    برچسب ها