عصر خودرو

پنجم شهریور ماه امسال رخ می دهد:

بلوک ۹.۵ درصدی سهام سرمایه گذاری توسعه آذربایجان روی میز فروش بورس تهران

عصر بازار- سازمان عمران تبریز بنا دارد بلوک ۹.۵ درصدی سهام خود در شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان را به قیمت هر سهم ۵۰۰ تومان در نخستین یکشنبه شهریور ماه امسال روانه میز فروش بورس تهران نماید.

بلوک ۹.۵ درصدی سهام سرمایه گذاری توسعه آذربایجان روی میز فروش بورس تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس؛ سازمان عمران تبریز بنا دارد در روز یکشنبه 5 شهریور ماه 96 بلوک 9.5 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان را به قیمت هر سهم 500 تومان روانه میز فروش بازار دوم بورس تهران نماید.

    سازمان عمران تبریز یکی از بزرگ‌ترین متولیان اجرای پروژه های عمرانی شهرداری تبریز است که دارای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و نیز کارخانه سفالت است.

    بر اساس این گزارش این بلوک معادل 9 میلیون و 500 هزار سهم است که بطور یکجا و نقد از طریق شرکت کارگزاری فارابی با یک کد معاملاتی حقوقی عرضه می‌شود.

    هم اکنون شرکت امیدسازه غزال با 22 درصد سهام، سازمان عمران تبریز با 10.490 درصد از سهام ،شرکت آذرتوسعه مسکن با 5.76 درصد از سهام و سازمان همیاری شهرداری‌های استان آذربایجان شرقی با یک درصد از کل سهام به عنوان سهامداران عمده این شرکت به شمار می‌روند.

    گفتنی است ناشر "وآذر" با سرمایه 10 میلیارد تومانی در پایان سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 95 با وجود پیش بینی سود 38 ریالی در ابتدای این دوره مالی اما در نهایت زیان 277 ریالی به ازای هر سهم را محقق کرده که نسبت به سال مالی قبل با افزایش 91 درصدی مواجه است.

    این شرکت زیانده در بودجه سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 1396 نیز زیان 90 ریالی به ازای هر سهم را پیش بینی کرده که در پایان عملکرد 9 ماهه خود این زیان را به 130 ریال  به ازای هر سهم افزایش داده است.

    این شرکت با وجود برخورداری از سود عملیاتی حدود 500 میلیون تومانی در دوره مالی فوق اما به دلیل هزینه‌های مالی اداری 2 میلیارد و 500 میلیون تومانی تمامی این سود حتی با وجود درآمدهای متفرقه به زیان تبدیل می‌شود.

    این شرکت در میان شرکت های بورسی هم اکنون مالک کمتر از 20 کل سهام شرکت کشت و صنعت پیاذر است .

    برچسب ها