عصر خودرو

شاخص بورس آسیا پایین آمد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از ریسک های مالی روند کاهشی به خود گرفت و در بازار جهانی ارز هم یورو در مقابل دلار قدرت نمایی کرد.

شاخص بورس آسیا پایین آمد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز جمعه به دنبال پیوستن سرمایه گذاران این منطقه به موج جهانی فروش سهام به دلیل شکل گرفتن ریسک های احتمالی در بازارهای مالی و نیز کاهش ارزش دلار به دلیل شک و تردید در مورد توانایی «دونالد ترامپ» برای ارائه برنامه اقتصادی خود، روند نزولی را در پیش گرفت.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن 7 دهم درصد کاهش پیدا کرد؛ اما طی هفته جاری در مجموع 1.4 درصد به دلیل فروکش کردن تنش میان کره شمالی و آمریکا رشد نشان می دهد.

    همچنین بورس «نیکی» ژاپن با یک درصد کاهش و در مجموع 1.3 درصد روند نزولی را در هفته جاری میلادی تجربه کرد؛ ضمن اینکه تحقق از سرگیری تنش میان «واشنگتن» و «پیونگ یانگ» هم می تواند موجب فرو ریختن شاخص بورس های جهان شود.

    شاخص بورس «شانگهای» و «شنزن» چین در مجموع 3 دهم درصد روند کاهشی داشت و بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ هم 1.1 درصد تنزل نشان می دهد.

    همچنین شاخص های اصلی بورس «وال استریت» آمریکا طی شب گذشته بین 1.2 درصد تا 1.9 درصد کاهشی داشتند که بیشترین سیر نزولی در سه ماه اخیر محسوب می شود.

    در بازار جهانی ارز، دلار برای سومین جلسه متوالی در برابر «ین» با افت ارزش روبرو شد و با 0.15 درصد تنزل به 109.4 «ین» رسید؛ ضمن اینکه میانگین شاخص دلار در مقابل 6 سبد اصلی ارز جهان بدون تغییر در برابر 93.633 واحد رسید؛ اما یورو با یک دهم درصد افزایش به 1.17305 دلار رسید و هر واحد «بیت کوین» هم با روند کاهشی به 4 هزار و 259 دلار و 91 سنت رسید.

    بر همین اساس، قیمت منطقه ای طلا هم تقریبا بدون تغییر در مقایسه با روز پنج شنبه در برابر یکهزار و 287 دلار و 22 سنت در هر اونس معامله شد.

    برچسب ها