عصر خودرو

سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماهه نخست امسال

عصر بازار- سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به آمار تولید انواع خودرو گفت : در ۴ ماهه امسال ۴۳۵ هزار و ۹۹ دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۸ درصدی تولید خودرو کشور در ۴ ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، در پنجاه و دومین نشست شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو که به ریاست نعمت زاده و با حضور انجمن های تخصصی و شرکت های خودرو سازی برگزار گردید، عنوان شد: 91.4 درصد برنامه تولید خودرو محقق شده و تولید آن نیز 18 درصد در چهار ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

    سخنگوی شورای سیاستگذاری صنعت خودرو با اشاره به  آمار تولید انواع خودرو  گفت : در 4 ماهه امسال 435 هزارو 99 دستگاه انواع خودرو تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

    امیرحسین قناتی با بیان درصد بالای تحقق برنامه تولید خودرو تصریح نمود : با توجه به برنامه تولید یک میلیون و 600 هزار دستگاه تا پایان سال جاری  91.4 درصد از برنامه تولید خودرو محقق شده است.

    سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو با بیان میزان تولید خودرو در  25 روزه مرداد ماه امسال اظهار کرد: 105 هزارو 500 دستگاه انواع خودرو به مجموع میزان تولید اضافه شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 16.6 درصد افزایش یافته است.

    در ادامه این نشست ، گزارشی ازعملکرد شورای سیاست گذاری و نظارت بر صنعت خودرو از سال 1392 تا مرداد ماه امسال و اهم تصمیمات و اقدامات انجام شده در 52 نشست این شورا  ارائه گردید.

    سپس شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ،آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو را بر اساس نتایج فرآیندهای نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور ارائه کرد  که در برگیرنده  اهم اهداف ، عملکرد و شاخص های کیفی بود.

    بر اساس این گزارش ، کلیات نتایج اقدامات کیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو طی دولت یازدهم بر اساس  6 شاخص بوده است.چنانکه براساس شاخص   "مطالعه IQS " ازسال 1392 تا 1396 ایرادات خودرو با کاهش 28 درصدی روبرو بوده است.

    همچنین در این مدت رضایت مشتریان از کیفیت محصول به میزان 4.6 درصد افزایش داشته و درصد رضایت مشتریان از فرآیند فروش 11.7 درصد افزایش را نشان می دهد.

    در ادامه پنجاه و دومین نشست شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو عنوان شد که درصد رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در فاصله سال 1394 تا 1396 از میزان 68.5 به 71.2 رسیده است. و با 11.7 درصد افزایش روبرو بوده است ؛ ارزیابی خدمات پس از فروش از 59  به 65.5 رسیده است وبا 11.1 درصد افزایش مواجه بوده و  ارزشیابی کیفی خودرو از 217 به 162 رسیده و با کاهش 25 درصدی نمرات منفی و به تبع آن افزایش کیفیت روبرو  بوده است.

    برچسب ها