عصر خودرو

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد:

حذف دلار از مبادلات روسیه پس از تحریم‌های جدید آمریکا

عصر بازار- وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد:پس از اعمال دور جدید تحریم‌ها از سوی آمریکا، روسیه به شدت بر روی حذف دلار از مبادلات تجاری کار می‌کند تا در زمان بحران‌ها آسیب نبیند.

حذف دلار از مبادلات روسیه پس از تحریم‌های جدید آمریکا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «ماکسیم اورشکین» وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد پول رسمی روسیه به دلیل گرایش زیادی که برای دلارزدایی در این کشور به وجود آمده است باید تقویت شود.

    براساس این گزارش، وزیر اقتصادی روسیه گفت: یک جنبش شدید دلارزدایی در اقتصاد روسیه دیده می‌شود و لازم است که روبل پول رسمی این کشور حمایت جدی شود.

    اورشکین اضافه کرد: بانک مرکزی روسیه گام‌های مهمی را برای کاهش دریافت وام‌ با ارزهای خارجی انجام داده است.

    وی تأکید کرد که روسیه باید از گرفتن وام با ارزهای خارجی پرهیز کند، چرا که ما عواقب خطرات مبادلات ارزی خارجی را می‌بینیم.

    براساس این گزارش، مذاکرات درباره کاهش وابستگی روسیه به سیستم پرداخت دلار آمریکا پس از امضای دور جدیدی از تحریم‌ها علیه مسکو تشدید شده است.

    والاری واسیلوف، معاون کمیته شورای فدرال روسیه در سیاست‌های اقتصادی گفت: استفاده از دلار در مبادلات باید به تدریج کاهش یابد تا حدی که اقتصاد روسیه در زمان وقوع بحران‌ها متضرر نشود.

    سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم به کاهش وابستگی به دلار تأکید کرده و گفته است مسکو بر روی این مسئله به شدت کار می‌کند. در اوایل ماه جولای رؤسای جمهور روسیه و چین برای ادامه مشاورت‌ها و همچنین استفاده از ارزهای ملی در پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به توافق رسیدند. مذاکرات درباره استفاده ارزهای ملی در تجارت‌های دوجانبه همچنین با هند، ایران و ترکیه هم انجام شده است.

    برچسب ها