عصر خودرو

نماینده روسیه در اروپا:

آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند بازار گاز اروپا را از روسیه بگیرد

عصر بازار- نماینده روسیه در اروپا اعلام کرد: به دلیل مسائل فنی، آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند بازار گاز اروپا را از روسیه بگیرد.

آمریکا به هیچ عنوان نمی‌تواند بازار گاز اروپا را از روسیه بگیرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ولادیمیر شیزوف فرستاده روسیه به اتحادیه اروپا اعلام کرد آمریکا چنین ظرفیتی را برای گرفتن بازارهای گاز روسیه در اروپا ندارد.

    وی تأکید کرد: حتی اگر واشنگتن گاز مایع (LNG) را هم بخواهد رایگان عرضه کند نیز چنین امکانی برایش وجود نخواهد داشت.

    این دیپلمات روسی تأکید کرد: کمبود پایانه‌های LNG در آمریکا و اروپا و ناکافی بودن تولید گاز و کمبود تانکرها برای حمل و نقل گازها دلایلی بر این مسئله است.

    شیزوف همچنین اضافه کرد که سیاست جایگزینی تولیدات گاز مایع آمریکا برای اروپا با قوانین بازار تناقض دارد، چرا که این کار هم برای آمریکا و هم برای اروپایی‌ها غیراقتصادی است.

    براساس برآوردها، قیمت یک‌هزار مترمکعب گاز LNG آمریکا برای اروپایی‌ها 250 دلار تمام می‌شود که این برای اروپایی‌ها غیراقتصادی است، در حالی که آنها می‌توانند گاز روسیه را به نصف این میزان تحویل بگیرند، حتی این کار برای آمریکایی‌ها هم  غیراقتصادی است، چرا که آمریکا می‌تواند همین مقدار گاز را به آسیا و آمریکای لاتین به قیمت 300 دلار عرضه کند.

    در اوایل این ماه دونالد ترامپ مصوبه‌ای را برای اعمال تحریم علیه روسیه، ایران و کره شمالی به منظور هدف قرار دادن بخش‌های انرژی روسیه و تضعیف زیرساخت‌های این کشور و نیز جلوگیری از ساخت خط لوله نورداستریم2 تصویب کرد.

    برچسب ها