عصر خودرو

دلار فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند

عصر بازار- فواد رزاق زاده تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فارکس در سخنانی تاکید کرد: قیمت جهانی طلا احتمالا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مثبت خرده فروشی در آمریکا در ماه جولای قرار خواهد داشت و افزایش ارزش دلار و اوراق قرضه و سهام می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

دلار فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من روند قیمت طلا در بلندمدت کاملا صعودی خواهد بود و کاهش قیمت آن در کوتاه مدت کاملا موقتی و زودگذر است. انتشار آمارهای مربوط به خرده فروشی در آمریکا طی ماه جولای، گمانه زنی ها نسبت به بهبود رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال را افزایش داده است.

    این تحلیلگر ارشد اقتصادی در ادامه گفت: به نظر می رسد طلا در کوتاه مدت تحت فشار زیادی قرار گرفته است ولی چشم انداز بلندمدت بازار طلا تغییری نکرده است. به نظر من بازار طلا در بلند مدت همچنان چشم انداز امیدوار کننده و درخشانی خواهد داشت.
    وی افزود: تا زمانی که طلا بتواند سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند، می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت در بلندمدت امیدوار بود. قیمت طلا علی رغم فشارهای زیادی که در ماه های اخیر بر آن وارد شده توانسته است این سطح مهم روانی را حفظ کند.
    این تحلیلگر ارشد اقتصادی افزود: طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش زیادی کرده است ولی مهمترین عاملی که تاکنون مانع از دستیابی به این هدف شده است، رشد حباب گونه شاخص سهام در بازارهای بین المللی است. وی نسبت به ترکیدن حباب در بازار سهام به شدت هشدار داده است.
    به نظر می رسد اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1295 دلاری را بشکند به زودی وارد کانال 1300 دلاری خواهد شد.
    به نوشته طلا ،تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند از یک سو و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع شبه جزیره کره و اوضاع داخلی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

    برچسب ها