عصر خودرو

بانک فدرال رزرو «نیویورک»؛

بدهی خانوارهای آمریکایی به ۱۳ تریلیون دلار رسید

عصر بازار- میزان بدهی خانوارهای آمریکایی در سه ماه دوم سال جاری میلادی، با رسیدن به مرز ۱۳ تریلیون دلار به بیشترین رقم در ۹ سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه وام مسکن همچنان بیشترین سهم را به خود اختصاص می دهد.

بدهی خانوارهای آمریکایی به ۱۳ تریلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بانک فدرال رزرو «نیویورک» در تازه ترین گزارش خود در ارتباط با میزان بدهی خانوارهای آمریکایی اعلام کرد: میزان بدهی آمریکایی ها در سه ماه دوم سال 2017 میلادی، به 12 تریلیون و 800 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که این رقم در مقایسه با شروع بحران مالی جهان در سال 2008 میلادی، حاکی از رشد 1.2 درصدی بدهی خانوارهای آمریکایی دارد. 

    البته پیش از این هم، در سه ماه دوم سال 2013 میلادی بدهی خانوارهای آمریکایی به یک رکورد جدید رسید که رقم فعلی در مقایسه با آن، بیش از 15 درصد افزایش نشان می دهد. 

    بر اساس گزارش بانک فدرال رزرو «نیویورک»، وام مسکن بیشترین سهم بدهی خانوارها را به خود اختصاص می دهد و در سه ماه دوم سال جاری میلادی، این بخش از بدهی در مقایسه با سه ماه نخست سال، با 64 میلیارد دلار افزایش به 8 تریلیون و 700 میلیارد دلار جهش پیدا کرد. 

    در سه ماه نخست سال 2017 میلادی هم علاقه آمریکایی ها به خرید خودرو موجب شد تا میزان بدهی وام خودرو آنها با 23 میلیارد دلار روند صعودی به یک تریلیون و 200 میلیارد دلار برسد. این در حالی است که از مجموع بدهی کارت های اعتباری خانوارهای آمریکایی که رقم 784 میلیارد دلار ثبت شده، فقط 20 میلیارد دلار از آن باز پرداخت شده است.

    همچنین وام دانشجویی در میان خانوارهای آمریکایی، یک تریلیون و 300 میلیارد دلار اعلام شده است.

    برچسب ها