عصر خودرو

رشد آرام شاخص سهام در بازار کم‌رمق

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات روز چهارشنبه با رشد ۴۶ واحدی (معادل ۰۶/ ۰ درصد) همراه شد و در سطح ۸۱ هزار و ۷۴۲ واحدی قرار گرفت.

رشد آرام شاخص سهام در بازار کم‌رمق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، شاخص کل هم‌وزن اما کاهش 3/ 3 واحدی ( معادل 02/ 0 درصد) را به خود دید. در عین حال ارزش معاملات خرد سهام همچون معاملات روزهای قبل کمتر از 100 میلیارد تومان بود. موضوعی که به خوبی نشان‌دهنده کمبود نقدینگی در بازار و سیطره فضای احتیاط در معاملات سهام است. در تحولات مهم پیرامون بازار سهام دیروز رشد چشمگیر قیمت‌ها در بازارهای جهانی به خصوص فلزات پایه یک بار دیگر خودنمایی کرد. دیروز قیمت هر تن روی با رشد چشمگیر 3/ 2درصدی از مرز 3هزار دلار عبور کرد. انعکاس این موضوع در تالار شیشه‌ای به تشکیل صف خرید برای نمادهای وابسته به روی منجر شد.

    قیمت هر تن مس نیز6450 دلار گزارش شد. قیمت سرب نیز با افزایش مواجه شد تا همچنان بالاتر از 2 هزار و 400 دلار در هرتن قرار بگیرد. این سیگنال‌های مثبت از سمت بازارهای جهانی دیروز در حالی منتشر شد که معاملات گروه فلزات اساسی چندان پرتقاضا دنبال نشدند ( به جز شرکت‌های وابسته به روی). بر همین اساس شاخص گروه فلزات اساسی با افت 07/ 0 درصدی به کار خود پایان داد. به نظر می‌رسد فعالان تالار شیشه‌ای در مواجهه با افزایش قیمت فلزات پایه احتیاط پیشه کرده‌اند. شاید این احتیاط از نگرانی از ناپایدار بودن روند فعلی قیمت فلزات در بازارهای جهانی باشد (با توجه به اینکه گزارش‌های مهم اقتصادی چین پایین‌تر از سطح انتظارات منتشر شد.) علاوه بر این باید در نظر داشت قیمت نمادهای وابسته به این کالاهای جهانی به خصوص فولادی‌ها در یک ماه اخیر رشد‌های چشمگیری را تجربه کرده بودند. بر همین اساس شاید وارد شدن به معاملات سهام این گروه در سطوح قیمتی فعلی با توجه به نگرانی‌ها از ناپایداری روند بازارهای جهانی نزد معامله‌گران ملاحظه بیشتری می‌طلبد.در بازار دیروز، نمادمعاملاتی خدمات انفورماتیک در کنار نماد معاملاتی کشتیرانی ایران بیشترین تاثیر مثبت در محاسبه شاخص کل را داشتند. در مقابل نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان مانع از رشد بیشتر نماگر اصلی بازار سهام شدند. بررسی وضعیت صنایع مختلف بورسی در روز گذشته نشان می‌دهد که 11 صنعت با رشد شاخص و 21 صنعت نیز با افت شاخص مواجه شدند.

    برچسب ها