عصر خودرو

سازمان خصوصی‌سازی به دنبال پول نقد؛

بلوک کنترلی"حفارس" دوباره روی میز فروش

عصر بازار- سازمان خصوصی سازی خواستار بلوک ۶۸.۹۷ درصدی سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس در بورس تهران شده است. این دارایی اردیبهشت سال قبل به یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود به بالاترین قیمت رقابتی واگذار شده بود.

بلوک کنترلی"حفارس" دوباره روی میز فروش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، سازمان خصوصی سازی بنا دارد تعداد 240 میلیون و 705 هزار و 172 سهم معادل 68.97 درصد از سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را به وکالت از شرکت احیاء گستر هرمز از کد معاملاتی "سها30140" (مشمول مالیات) از طریق بورس به صورت یکجا و تجمیعی با شرایط پرداخت وجه معامله به صورت 20 درصد نقد طی مهلت 9 روز کاری و مابقی به صورت اقساط مساوی شش ماهه طی 4 سال به قیمت پایه هر سهم 4.701 ریال عرضه نماید.

    بر اساس این گزارش سازمان خصوصی سازی اردیبهشت ماه پارسال  بلوک 87.08 درصدی سهام شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را به ارزش 1.094 میلیارد ریال به قیمت رقابت شده هر سهم 3.602 ریال به شرکت احیاء گستر هرمز واگذار کرده بود .

    سازمان خصوصی سازی در حالی این بلوک کنترلی را دوباره بر روی میز فروش بورس تهران خواهد برد که به نظرمی رسد دلیل این موضوع ناتوانی خریدار از تسویه اقساط سازمان خصوصی سازی بوده است.

    برچسب ها