عصر خودرو

۴ شرط خرید مواد پتروشیمی توسط حقیقی‌ها در بورس کالا

عصر بازار- مدیر پذیرش و بازار یابی بورس کالا در اطلاعیه ای نحوه معاملات اشخاص حقیقی در رینگ مواد پتروشیمی این بازار را اعلام کرده است.

۴ شرط خرید مواد پتروشیمی توسط حقیقی‌ها در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، محمد رضا بهنام زاده در اطلاعیه ای 4 بندی نحوه خرید محصولات فرآورده های نفتی و پتروشیمی از سوی اشخاص حقیقی را اعلام کرده است.

    وی در این اطلاعیه با استناد به بند 2 چهارصد و پنجاه و هشتمین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اضافه شدن تبصره « در صورتیکه کالایی جزو کالاهای موجود در سامانه بهین یاب نبوده و قبل از پذیرش در بورس کالا اشخاص حقیقی مجاز به خرید آن بودند خرید کالای مذکور توسط اشخاص حقیقی با نظر هیات پذیرش امکان پذیر است» یادآور شده : به ذیل ماده 4 دستورالعمل ثبت سفارش کالا در بورس کالای ایران از تاریخ 4 شهریور ماه 1396 اشخاص حقیقی می توانند بر اساس تبصره مذکور با رعایت شرایط می توانند از گروه محصولات فرآورده های نفتی و پتروشیمی خرید نمایند.

    بهنام زاده در ادامه ضمن برشمردن 4 شرط برای امکان خرید محصولات پتروشیمی از بورس کالا گفته است: فقط کالاهای فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی که دارای محدودیت خرید نمی باشند برای خریداران حقیقی مجاز خواهد بود.

    در عین حال در زمان اخذ کد معاملاتی علاوه بر تصویر کارت ملی و شناسنامه مجوز فعالیت از قبیل پروانه بهره برداری ،پروانه کسب و نامه تاییدیه صنف به تشخیص بورس کالا باید ارایه گردد.

    وی اضافه می‌کند: اشخاصی که قبلاً کد معاملاتی دریافت کرده‌اند و در یک سال گذشته فعالیت داشته اند می بایست نسبت به ارایه مجوز فعالیت به شرح بند دو قبل از ثبت سفارش اقدام کنند.

    همچنین کارگزاران در زمان ثبت سفارش ملزم به رعایت شرایط اعلامی در اطلاعیه عرضه می باشند.

    برچسب ها