عصر خودرو

پس از کسب رتبه نخست تولیدکنندگان خودرو در جهان توسط رنو-نیسان؛

رنو رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی ایران را از آن خود کرد

عصر بازار- بررسی آمار واردات در چهارماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد، رنو همچنان پیشتاز بازار خودروهای وارداتی است و توانسته رقبای کره‌ای خود را پشت سر بگذارد.

رنو رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی ایران را از آن خود کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در حالی که این روزها گروه رنو-نیسان توانسته عنوان بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان را از آن خود کند، رنو نیز در ایران شاهد رکوردشکنی است و محصولات این شرکت توانسته‌اند رتبه نخست واردات را در چهارماهه نخست سال جاری از آن خود کنند.

    بر اساس گزار منتشر شده از سوی بخش مطالعات بازار خودرو امروز، طی چهار ماه نخست سال جاری درمجموع 26,593 دستگاه انواع خودرو سواری (شامل خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور) وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد 44درصدی را نشان می‌دهد. در این میان رنو رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی به کشور را از آن خود کرده است و توانسته به سلطه طولانی مدت هیوندای بر این بخش از بازار خاتمه دهد.

    بر اساس این گزارش، در چهارماهه نخست سال جاری تعداد واردات محصولات رنو نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نزدیک به 120درصدی را نشان می‌دهد و به این ترتیب رنو توانسته با کسب سهم بازار 22.5 درصدی، رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی کشور را از آن خود کند. کپچر، داستر، سیمبل، تلیسمان و کولئوس به ترتیب بیشترین شمار واردات در محصولات رنو را به خود اختصاص داده‌اند.

    پس از رنو، هیوندای در رتبه دوم ایستاده است و پس از آن شاهد حضور تویوتا هستیم که با اختلاف قابل‌توجه نسبت به دو رقیب خود، رتبه سوم را به دست آورده است. در چهارماهه نخست سال کیا رتبه چهارم واردات را به دست آورده است که نشان از افول روند کاری این شرکت در سال جاری دارد.

    برچسب ها