عصر خودرو

رییس‌دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ورود حقیقی به تالار پتروشیمی تصمیمی درست و بجاست

عصر بازار- ورود حقیقی ها به تالار پتروشیمی بورس کالای ایران می تواند حجم معاملات محصولات پتروشیمی را افزایش دهد.

ورود حقیقی به تالار پتروشیمی تصمیمی درست و بجاست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، رضا محتشمی پور - رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی - با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در روزهای شنبه و یکشنبه محصولاتی در تالار پتروشیمی عرضه می شوند که با مازاد عرضه روبه رو هستند و تقاضا برای خرید آنها از سوی خریداران پایین است.

    وی در ادامه افزود: محدودیت بر روی محصولات پتروشیمی در زمان نیاز باید اعمال شود، اما در حال حاضر که یک سری از محصولات مازاد عرضه دارند، نیاز به اعمال محدودیت نداشته و ورود حقیقی ها با رعایت مقرراتی به تالار پتروشیمی تصمیمی درست است.

    وی در پاسخ به این سوال که امکان لغو بیشتر محدودیت های تالار پتروشیمی وجود دارد، گفت: ما تصمیم داریم که به اندازه نیاز محدودیت در تالار پتروشیمی ایجاد کنیم، اما در عین حال با به تعادل رسیدن بازار در گروه های مختلف کالایی این استراتژی وجود دارد که محدودیت ها نیز کاهش یابد.

    وی در پایان یادآور شد؛ اعمال محدودیت ها به بازار محصولات بستگی دارد، اگر در کالاهای دیگری نیز مازاد عرضه داشته باشیم، احتمال ورود حقیقی ها به آن معاملات با اعمال مقرراتی وجود دارد.

    با مصوبه هیات پذیرش بورس کالای ایران، امکان ورود اشخاص حقیقی در خرید محصولات پتروشیمی که در بورس کالا با مازاد عرضه روبه رو هستند، فراهم شده است.

    در راستای بهبود روند معاملات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی در بورس کالای ایران، افزایش شفافیت معاملاتی، عرضه منظم و تعادل هر چه بیشتر عرضه و تقاضا، برخی محدودیت هایی که از سال 1389 تاکنون برای خریداران و مصرف کنندگان خرد حقیقی جهت خرید محصولات و فرآورده های عرضه شده در این بازار اعمال شده بود، به تدریج با توجه به شرایط بازار حذف خواهد شد.

    برچسب ها