عصر خودرو

همکاری مشترک ایران و چین در صنایع نساجی، دستی، پوشاک و فرش

عصر بازار- معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دیدار با سفیر چین در تهران درباره همکاری مشترک دو کشور در زمینه صنایع نساجی، دستی، پوشاک و فرش تبادل نظر کرد.

همکاری مشترک ایران و چین در صنایع نساجی، دستی، پوشاک و فرش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'سیدحمید کلانتری' روز چهارشنبه در دیدار با 'پانگ سن' سفیر چین در ایران که در محل اداره امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد به سابقه طولانی فعالیت تعاونی ها در ایران اشاره و بر اقتصاد تعاون و عدالت اجتماعی تاکید کرد .
    وی با اشاره به تاریخچه وزارت تعاون و فعالیت تعاونی ها درحوزه های تولید، خدمات، توزیع و مصرف، افزود: در تلاش هستیم سهم تعاون را در اقتصاد ایران افزایش دهیم .
    معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : امسال با توجه به ضرورت ایجاد اشتغال قرار است درحوزه تعاونی روستایی و کشاورزی فعالیت بیشتری داشته باشیم .
    کلانتری چین را از کشورهای برجسته اقتصادی در دنیا دانست که تجریبات ارزنده ای در توسعه روستایی، اقتصاد و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی و تعاونی ها داشته است .
    کلانتری گفت: از همین رو خواستار برقراری ارتباط اقتصادی میان تعاونی های ایران و چین هستیم و می توانیم در زمینه های تولیدی، نساجی، صنایع دستی، پوشاک، فرش، تولیدات پسته ، زعفران و برخی موارد دیگر همکاری های مشترک داشته باشیم .

    **تعاونی ها در چین تکامل یافته تر و قوی تر شدند
    در ادامه این دیدار و گفت و گو 'پانگ سن' سفیر چین در ایران نیز با اشاره به تاریخچه ای مختصر از تعاونی ها در آن کشور گفت : به منظور تولید و پخش، تعداد زیادی تعاونی درچین به وجود آمده است که درراستای بهبود زندگی مردم نقش مهمی ایفا کرده و روز به روز تکامل یافته و قوی تر شده است .
    وی از تمایل چین برای تماس نزدیک و گسترش همکاری ها با ایران درزمینه های تعاونی خبرداد .
    یادآور می شود،در این دیدار از سفیرچین درایران دعوت شد که در نمایشگاه تعاون که در آینده نزدیک درمحل مصلی تهران برپا می شود حضور داشته باشد و از دستاوردهای بخش تعاون در کشورمان بازدید کنند ، همچنین سفیرچین در ایران نیز از دست اندرکاران حوزه تعاون به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای تعاونی ها برای سفر به این کشور دعوت کرد.

    برچسب ها