عصر خودرو

طلای جهانی اندکی افزایش یافت

عصر بازار- طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از دو روز کاهش در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر گزارش آخرین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند، اندکی افزایش یافت.

طلای جهانی اندکی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1272.81 دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.1 درصد کاهش داشت و در 1278.50 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 10.70 دلار یا 0.8 درصد کاهش نشان داد و در 1279.70 دلار بسته شد.

    به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، بازار در حال مشاهده فرصت خرید در قیمت مناسب است و احتمال دارد در آخرین روز معاملات هفته اندکی بهبود پیدا کند. در حال حاضر همه توجهات به گزارش نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا معطوف شده که اواخر روز چهارشنبه منتشر می‌شود. هرگونه نشانه از احتمال افزایش بیشتر نرخ‌های بهره در سال جاری، به تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن لطمه می‌زند.

    نرخ‌های بهره بالاتر از دلار پشتیبانی می‌کند و در مقابل، جذابیت سرمایه گذاری در دارایی‌هایی مانند طلا که سوددهی ندارند را کمتر می‌کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، دلار در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا اندکی کاهش یافت، در حالی که بازارهای سهام آسیا با کاهش تنش‌های اخیر میان آمریکا و کره شمالی صعود کردند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره حدود 0.3 درصد افزایش یافت و 16.64 دلار معامله شد و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 959.65 دلار ایستاد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، 0.3 درصد افزایش یافت و به 888.50 دلار رسید.

    برچسب ها