عصر خودرو

تقاضای جهانی گاز طبیعی ۲ برابر می شود

عصر بازار- تصمیم آمریکا به فروش ذخایر اضطراری نفت، ایجاد پایگاه فروش نفت توسط یک شرکت آمریکایی در چین، پیش بینی دو برابر شدن تقاضای جهانی گاز و پیش بینی بازگشت توازن با بازار ال ان جی تا سال ۲۰۲۳ میلادی مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

تقاضای جهانی گاز طبیعی ۲ برابر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، اداره انرژی آمریکا -زیرمجموعه وزارت انرژی این کشور- پیش بینی کرد که با توجه افزایش تقاضای گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) در کشورهای آسیایی به خصوص هند و چین، تقاضای جهانی برای این سوخت پاک تا سال 2040 میلادی در مقایسه با سال 2015 میلادی 2 برابر می شود.
    طبق این پیش بینی میزان تقاضا در 23 سال آینده به حدود 71 میلیارد فوت مکعب در روز، معادل 544 میلیون تن در سال، می رسد. در حالی که این میزان در سال 2015 میلادی 32 میلیارد فوت مکعب بوده است.

    تولید روزانه نفت و گاز برزیل به حدود 3 میلیون بشکه رسید
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی پتروبراس برزیل اعلام کرد که میانگین تولید روزانه نفت و گاز این شرکت در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) معادل 2 میلیون و 740 هزار بشکه بوده است.
    میانگین تولید نفت و گاز این شرکت فقط در داخل برزیل و در همان مقطع معادل 2 میلیون و 630 هزار بشکه بوده است.

    تصمیم آمریکا به فروش 14 میلیون بشکه از ذخایر نفت اضطراری خود
    به گزارش رویترز، اداره انرژی آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد 14 میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خود را در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) بفروشد.
    آمریکا دارنده بزرگ ترین ذخایر نفت استراتژیک جهان است که حدود 680 میلیون بشکه و معادل یک هفته تقاضای جهانی نفت است.

    ایجاد پایگاه فروش گاز آمریکا در چین
    به گزارش رویترز، شرکت چینره انرژی -صادرکننده گاز طبیعی در آمریکا- قرار است برای تقویت فروش و تسهیل عرضه بلندمدت گاز به مشتریان چینی، یک دفتر در پکن راه اندازی کند.
    این اقدام در پی توافقی صورت می گیرد که در ماه مه (اردیبهشت-خرداد) گذشته میان دو کشور به امضا رسید.
    چینره، نخستین بهره بردار گاز طبیعی در آمریکا است که در چین پایگاه ایجاد می کند.
    چین در سال 2016 میلادی سومین خریدار عمده ال ان جی در جهان و سومین واردکننده بزرگ این سوخت پاک از آمریکا بود، اما خرید خود را از طریق قراردادهای کوتاه مدت یا تک محموله انجام می داد.

    احتمال کاهش اشتهای چین برای نفت
    به گزارش رویترز، کاهش شدید فعالیت پالایشگاه های چین در ماه ژوئیه می تواند نشانگر این باشد که تقاضای نفت این کشور در سال جاری میلادی کمتر خواهد شد.
    پالایشگاه های چین حدود 45 میلیون و 500 هزار تن نفت خام در ماه ژوئیه پالایش کردند که این مقدار کمترین میزان از سپتامبر 2016 (شهریور-مهر 1395) به شمار می رود و نسبت به ماه ژوئن 500 هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد.

    آسیا بزرگ ترین ذینفع تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا
    به گزارش رویترز، تاجران و تحلیلگران اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، آسیا بزرگ ترین ذینفع خواهند بود، زیرا نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به سوی کشورهای آسیایی سرازیر خواهد شد.
    در صورت اعمال تحریم بر صنعت نفت ونزوئلا، صادرات حدود 740 هزار بشکه در روز از نفت ونزوئلا به آمریکا مسدود خواهد شد و به سمت کشورهای آسیایی خواهد رفت که پس از توافق جهانی اوپک با کاهش عرضه نفت رو به رو شده اند.

    پتروناس مالزی: بازار جهانی گاز طبیعی مایع در سال 2023 متوازن می شود
    به گزارش رویترز، شرکت دولتی نفت مالزی، پتروناس، انتظار دارد که بازار جهانی ال ان جی تا اواخر 2023 میلادی با مازاد عرضه روبرو شود و از آن پس رو به توازن برود.
    به گفته این شرکت، تولید ال ان جی در دو سال اخیر به خصوص در استرالیا و آمریکا شدت یافته و از تقاضا فراتر رفته است که این منجر به افت 70 درصد قیمت ها نسبت به اوایل 2014 میلادی شد.

    برچسب ها