عصر خودرو

شاپور محمدی خبر داد:

۳ اقدام مهم سازمان بورس تا پایان سال

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: راه اندازی معاملات قرارداد آتی در معاملات سهام، انجام معاملات نفت خام در بورس انرژی و راه اندازی بورس ارز با همکاری بانک مرکزی از جمله اقدامات آتی سازمان‌ بورس تا پایان سال جاری محسوب می شود.

۳ اقدام مهم سازمان بورس تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، شاپور محمدی گفت: عدم برخورد با اخلالگران در بازار سرمایه را تضییع حقوق بیش از 10 میلیون سهامدار دانست و افزود: با چراغ سبز سازمان امور مالیاتی، قرار است مالیات نیز فقط به معاملات سود ده تعلق گیرد و افرادی که در خرید سهام ضرر کرده باشند، به زودی از مالیات معاف شوند.

    وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی برای لغو مالیات معاملات زیان ده چراغ سبز نشان داده است، گفت: به رونق قریب الوقوع بازار سرمایه امیدواریم.

    محمدی با بیان اینکه امسال حجم مبنا و دامنه نوسان نیز با تغییراتی جدی مواجه می شود، اظهار داشت: همه کارمزدهای معاملاتی در بورس ها تقلیل پیدا می کند و البته این کاهش کارمزدها غیر از حذف مالیات از معاملات زیان ده خواهد بود.

    وی  با اشاره به اینکه کاهش کارمزد معاملات برای راه اندازی معاملات الگوریتمی لازم است، گفت : بنابر مصوبه شورای عالی بورس ، کارمزد سازمان بورس از هشت ده هزارم به شش ده هزارم تغییر یافت.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، در ادامه سخنان خود به موضوع  بوک بیلدینگ اشاره کرد و افزود: عده ای در نامه ای اعلام کردند که عرضه های اولیه با مشکل مواجه است ؛ بنابراین عرضه های اولیه در بازار سرمایه اصلاح و فواید آن نصیب همه شد.

    محمدی گفت: قوانین بازار سرمایه حدود  8 سال پیش اصلاح شد و هم اکنون نیز در حال اصلاح مجدد است که این ملاحظات تا یک ماه آینده به شورای عالی بورس می رود.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار سپس به موضوع توقف و بازگشایی نمادها در بورس اشاره کرد و افزود: اگر توقف نمادهای برخی شرکت ها طولانی شد به خاطر ضعف دستورالعمل ها بود که بررسی و اصلاح شد و این نیز تا دو هفته آینده ابلاغ می شود.

    محمدی عدم برخورد با اخلالگران در بازار سرمایه را تضییع حقوق بیش از 10 میلیون سهامدار دانست  و گفت: رسانه ها کنترل کننده قدرت، مقامات و مردم عادی اند و می توانند شفافیت و افزایش مطالبه گری را دنبال کنند.

    وی تاکید کرد: برای بازار سرمایه سه کارکرد اصلی انتخاب صحیح اطلاعات، فرهنگ سازی و کمک به شفافیت تعریف شده است؛ ضمن اینکه در عدالت اطلاعاتی، رسانه ها نقش مهمی دارند و در حالتی که شرکتی اطلاعات را افشا نمی کند؛ سازمان بورس با حمایت رسانه ها وارد عمل خواهد شد.

    برچسب ها